“You going sister?” - Reisverslag uit Salem, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu “You going sister?” - Reisverslag uit Salem, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

“You going sister?”

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

12 December 2012 | India, Salem

Het is ze gelukt! Allemaal hebben ze de Vierdaagse medaille veroverd! Gisteren was de finishdag. Groep 1 (klaslokaalrun) en groep 2 (korte afstand op project) liepen dezelfde route. Groep 3 bleef voor de gezelligheid ook op het project en liep 10 x de ronde van groep 2. Clemy en Patthattal zaten bij de stempelpost. Onze kleine vriend Krishnaraj (8 jaar) wist als eerste 10 stempels te bemachtigen. Wat was hij trots op zijn extra medaille! Mooi voor dit manneke om zelf iets positiefs te bereiken is zijn jonge leventje. Zijn moeder leeft niet meer, hij was laatste jaren alleen met zijn vader…….een man die weinig goeds in de zin had en al diverse mensen heeft vermoord. Krishnaraj had geen ander voorbeeld dan deze man. Buurtgenoten hebben hem bij zijn vader weggehaald en naar JET gebracht. Gelukkig maar, want het is een prachtig kereltje dat het niet verdiend om ook als crimineel op te groeien.
Drie van de 33 kinderen was het niet gelukt om 4 dagen mee te lopen. Tja, geen medaille, dat vonden de andere kids ook maar sneu. Jelumalai kwam met het idee dat deze drie kids nog een extra ronde moesten lopen en dan de medaille ook wel verdiend hadden. Zo gezegd, zo gedaan! Trots als een pauw liepen ze even later dus allemaal rond met hun welverdiende medaille.

“You going sister?”. De kids weten het en vinden het maar niets! Kleine Sam van 4 jaar wil Clemy niet laten gaan en mijn dappere Mala en ik zullen elkaar ontzettend missen. Maar ook alle andere kids….wat een lieverds zijn het toch!
Onze koffers staan al weer ingepakt klaar voor vertrek. Nog even een wasje, een keer door onze kamer vegen en dan de rest van de avond met de kids doorbrengen. Ik heb nog een afscheidscadeautje voor Raja en zijn familie in elkaar geknutseld, zie foto’s dat ik ze vanavond zal geven.
Morgen na het ontbijt vertrekken we naar Chennai. Rond lunchtijd zullen we daar aankomen en wachten mijn vriendinnetje Jenica en haar moeder op ons. ’s Middags gaan we nog even samen shoppen en dan tegen middernacht komt er een einde aan “India deel 8”. En dat is prima, want het goed geweest zo. En om eerlijk te zijn……..”India deel 9” zit ook alweer in de planning……begin 2014!

Met andere woorden……………………..wordt vervolgd!

Ooo…één dingetje nog……WOEHA!!!!! DIT IS DE EERSTE INDIAREIS DAT IK NIET ZIEK BEN GEWORDEN!!!!

• 12 December 2012 - 12:20

Petro:

Geweldig Annemieke, alle respect voor wat jullie daar allemaal doen, ik geniet elke keer van je verhalen.
    Goeie terugreis gewenst en niet alsnog ziek worden ;-) Xx

• 12 December 2012 - 13:12

Antoinet Van Der Wielen:

Wat hebben jullie weer een prachtige tijd gehad, ik heb genoten van je verslagen.
    Een hele goede reis terug en heb je een dikke jas of trui want hier is het ondertussen winter.
    groetjes

• 12 December 2012 - 13:13

Igor:

Hey overkant,

Wat een schitterende verhalen weer! De kids hier vinden het ook leuk om alles te volgen en zijn blij als ze een bekende naam voorbij zien komen (Jelumalai).
    Ik heb ontzettend veel respect voor wat je daar (en hier) allemaal doet voor jouw hartediefjes. En ook de manier waarop je het allemaal aanpakt en in goede banen leidt... chapeau!
    Deel 9 is eigenlijk hetgene wat me het meest verrast! ;-) Maar ik kan je zeggen dat ik nu al uitkijk naar de 2014-ervaringen!!
    Safe flight and happy landings!

• 12 December 2012 - 13:52

Janny Coenen-van Bussel:

Hallo Annemieke en Clemy,

Ik krijg bijna zelf tranen in mijn ogen bij het afscheid, dat jullie moeten nemen. Wat een prachtige kinderen zijn het toch, zoveel saamhorigheidsgevoel, iedereen een medaille. Geweldig!Een goed idee om Clemy kleine Sam te laten adopteren? Tot vrijdag, ben toch ook wel weer blij jullie te zien. Liefs!

• 12 December 2012 - 15:59

Wilma:

Hoi Annemieke. Wat gaat de tijd snel en wat was het weer mooi om te lezen dat alles zo goed is gegaan. De kinderen genoten en jullie ook. Goed reis naar huis.

• 12 December 2012 - 17:37

YM:

Begin 2014, da's dus al weer heel snel, is de planning dan dat ik mee ga?????? Ik zal vast gaan sparen!!
    Misschien wil tante Janny nu ook wel mee ;-) !!
    Fijn, dat alles weer goed verlopen is, je de kinderen weer heel blij en tevreden achter kunt laten en met Raja de toekomst hebt besproken.
    Ook wel weer heel fijn als jullie straks terug zijn en de verhalen nog uitgebreider kunnen vertellen, dan dat je ze nu op papier hebt gezet. En het waren weer meeslepende verhalen, zoals we van je gewend waren bij alle voorgaande keren. Heel herkenbaar, maar altijd weer even mooi.
    Goede reis en tot vrijdag.

• 12 December 2012 - 17:55

Marion Van Der Sman:

Goed om te lezen dat het zo goed is gegaan en dat je er zo van geniet!
    Een goede reis terug en nog een fijne, laatste avond!

Groetjes ven Marion

• 13 December 2012 - 08:52

Marlies:

Wat een geweldig cadeau!!!!
    Mooi hoor!!!

Tot morgen,
    kids kunnen niet wachten!

Meeke gaan we Mima ophalen?
    Ja bij het vliegveld!
    Hoe heet dat vliegveld, weet je dat nog?
    Euh...SchipAhoy, toch!?

x

• 13 December 2012 - 10:46

Sjoerd:

Hoi Annemieke en Clemy,

Wat fijn dat het allemaal goed is verlopen en ook dat je helemaal niet ziek bent geweest Annemieke!
    Jullie kunnen echt trots zijn op wat jullie gedaan hebben. Het is heel bijzonder!
    Goede reis terug en tot binnenkort.

Sjoerd en Jeanine

• 13 December 2012 - 14:18

Bram En Evi:

Hoi Annemieke,

Wat super om te horen dat je niet ziek bent geworden, moet vast een hele overwinning zijn!
    Hopelijk geld dit ook voor ons India verhaal! Hier in Nepal is het in ieder geval allemaal wat minder pittig en kruidig!

Veel plezier nog daar!

Veel plezier nog daar!

Groetjes Bram en Evi

• 14 December 2012 - 01:12

Nettie:

Ha Annemieke, fijn dat je niet ziek geweest ben.
    Als je dit leest ben je al weer terug en hebben we misschien al wel met elkaar gebeld. Moet ff wat ophalen bij je voor de Popkoor Novelty optredens.
    Heb genoten van al je verhalen. Je kan het altijd zo beeldend opschrijven dat het net voelt of ik er ook ben. Tot binnenkort. XXX

• 15 December 2012 - 13:01

Sandra:

Hoi Annemieke!
    Heel mooie verhalen weer! Goed om te lezen dat je er weer wat moois van hebt gemaakt... én niet ziek bent geworden :-)
    x
    Sandra

• 16 December 2012 - 18:49

Rianne:

Hee vrouwke,

Ik heb al je verhalen en foto's gelezen. Nu eindelijk een reactie van mij...
    Wat ben je toch weer goed bezig geweest!!!
    Leuke dingen bedacht en goede stappen vooruit voor Jet en alle kinderen.

Ze zullen echt heel blij met je zijn, ga zo door!!!

Groetjes XXX Rianne