Gezellig dagje uit - Reisverslag uit Pondicherry, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu Gezellig dagje uit - Reisverslag uit Pondicherry, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

Gezellig dagje uit

Door: Geertje

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

22 Februari 2014 | India, Pondicherry

Eindelijk is het dan zover….! We gaan met zijn allen op schoolreis naar zee!!
Dit schoolreisje is gesponsord door de school De Sterrenkijker, waar ik werk.
Met kerst heb ik met alle kinderen van De Sterrenkijker op school kerstkaarten gemaakt, waarvan de ouders de kaarten konden kopen voor een vrijwillige bijdrage. Dit had een leuk bedrag opgeleverd.
Het was zo mooi om al die blije gezichtjes van de kinderen te zien toen we de bus instapten!
Sister, sister, beach, beach, riepen ze met zijn allen en de glimlachen werden steeds groter!! Ha ha. Het was een lange rit, maar dat kon de pret niet drukken.
Eenmaal aangekomen gingen we eerst met zijn allen in de boot en die bracht ons naar het strand. Dat vonden ze al heel leuk met zijn allen in de boot!! Toen we bij het strand aan kwamen met al die mooie palmbomen, renden ze meteen met zijn allen naar zee, hup de golven in. Ja dat was zo mooi moment!!!:) Wow die golven…ze lieten zich met kleren en al in het water vallen. Wat een pret hadden ze allemaal! Ze mochen niet zwemmen, want dat was te gevaarlijk, maar lekker vooraan in het water, in de golven springen en erin vallen vonden ze helemaal super!!! Ook de kinderen die niet konden lopen wilden de golven voelen en werden door de andere kinderen in het water gezet of lieten ze zitten en hielden ze ook goed vast, zodat ze niet kopje onder gingen.. Zo mooi hoe goed ze dan ook weer voor elkaar zorgen en elkaar helpen!! De andere kinderen die de golven eng vonden bleven lekker op het strand zitten en speelden in het zand met schepjes en ander materiaal. En ze genoten van de kinderen die in de golven doken en elkaar nat spatten.
Ook wij genoten natuurlijk enorm en doken mee de golven in! Na een paar uurtjes namen we afscheid van de zee en gingen we weer de bus in, want we hadden ergens een lekkere lunch!
Na de lunch weer met zijn allen de bus in en op weg naar een speeltuin. Maar toen we nog maar net met zijn allen in de bus zaten, sliep het merendeel van de kinderen al! Zo moe en voldaan was het strand met de hoge golven geweest!!:) Dus besloten we maar om meteen door te rijden naar huis, zodat de kinderen lekker verder konden slapen in de bus. Het was een hele lange rit terug naar huis…De meeste kinderen werden wakker en gingen we gezellig liedjes zingen en kletsen met elkaar. De kinderen hadden het super goed gedaan en hebben heel erg genoten van de dag, net zoals wij door al die blije koppies!!
Super bedankt kinderen, ouders en collega’s van de Sterrenkijker!!!! En natuurlijk ook namens alle kids van het project JET, THANK YOU VERY MUCH!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nu kijken we met zijn allen uit naar zondag. Dan wordt het huis geopend en vier ik alvast mijn verjaardag, zodat we er een extra leuke feestdag van kunnen maken. We zijn al druk bezig met het oefenen van dansjes, ook de jongens willen graag een dans uitvoeren! Komt helemaal goed. Bij het oefenen doen ze heel goed hun best, ze vinden het allemaal kei leuk om te dansen! Op die dag ga ik mijn nieuwe sari dragen, ik ben benieuwd…!:)

Lieve groet ,
Geertje

• 22 Februari 2014 - 15:53

Tya Van Annemieke:

Mooi verhaal Geertje, fantastisch om die blije koppies en het plezier te zien. Ik wens jullie morgen een super fijne dag toe. Alvast van harte met je verjaardag en doe de groetjes aan mijn zus en nicht!

• 22 Februari 2014 - 16:18

Teun :

Het is mooi om te lezen dat de kinderen zo hebben genoten! Dat zal jullie ook wel voldoening geven.. Geniet ervan! Xx Teun

• 22 Februari 2014 - 16:47

Tan:

Wat gaaf dat de kinderen zo genoten hebben... als zij lachen, lachen ze niet alleen met hun mond maar ook met hun hart. Dat is genieten :-)

Mooi initiatief, en wat moet het toch fijn zijn om daar getuige van te mogen zijn...

Fijne verjaardag alvast guus! Ik ben super benieuwd naar je sari.

Foto's!!! :-)

Succes verder en veel dansplezier. Xxx

• 22 Februari 2014 - 18:16

Francis:

Wat fijn dat jullie zo genoten hebben met z'n allen. We hebben ook het filmpje op face-book gezien dus waren we een beetje getuigen van jullie uitstapje.
    Ben ook erg benieuwd naar je sari. Veel plezier bij de opening en geniet van je verjaardag. Kus Francis

• 22 Februari 2014 - 18:46

Carlijn:

Super om jullie verhalen weer te lezen....ben stiekem wel een beetje jaloers. Als ik dit zo allemaal lees kriebelt het bij mij ook!! Leuk om ook te lezen hoe Geertje het nu zo voor de eerste keer beleeft...

Fijne dag morgen en Geertje: Geniet van deze hele speciale verjaardag!!

Groetjes aan alle kids...geef ze maar een dikke knuffel!

xx LLS van Annemieke!

• 23 Februari 2014 - 00:22

Janny:

O Geertje, wat fijn dat je de kinderen dankzij jouw inzet zo'n fijne dag hebt kunnen laten beleven. Voor de kinderen hier is het eigenlijk heel gewoon om eens naar een zwembad of de zee te gaan. Maar voor de kinderen van JET is het echt feest. Dat zie je aan de blije koppies. Heerlijk toch om ze zo te zien genieten. Toppie!

• 23 Februari 2014 - 05:20

Lucy:

Leuk om al je belevenissen in Inda te lezen Geer! Leuk filmpje ook van jullie uitstapje. Veel plezier vandaag het word vast heel speciaal! Geniet! Liefs Luus

• 23 Februari 2014 - 11:35

Paul:

Wat fijn om te lezen dat de stranddag zo leuk was... Mooie foto's ook! En al die blije gezichten,leuk leuk.
    Vandaag veel succes met de opening van het nieuwe huis en natuurlijk met het vieren van je verjaardag!
    Fijne dag lieve Geertje en de rest natuurlijk ook.

Kus kus... Paul

• 23 Februari 2014 - 12:16

Amanda En Pieter:

Ha die lieve Gert!

Een dagje naar zee, zoveel vreugde, wat een eenvoud. Ze laten ons zien hoe te leven. Ze maken zich niet druk of hun bikini wel goed zit;) Nee, DE ZEE!!!!!!! Heb je ooit zo'n wonder gezien, geen tijd om na te denken, alleen beLEVEN. Dank voor het delen en pluk de (verjaar)dag. Dikke dikke kus Amanda

• 23 Februari 2014 - 12:25

Nettie:

Heerlijk om te zien hoe iedereen geniet van dagje strand. Leuke foto's. Blijf vooral volop overal van genieten. XX Ben keinieuwsgierig naar de openingsverhalen.

Vorige week was Wilde Ganzen op televisie met JET project: heb het helaas gemist. Kwam er net achter toen ze de opbrengst meldden van vorige week (ons project dus).

• 23 Februari 2014 - 20:55

Maria Eijkholt:

Hoi lieve ( bijna jarige ) Geertje ! Wat een fantstisch avontuur beleef je daar ! Ontzettend leuk om te lezen hoe de kinderen van JET en jijzelf genieten !!! Leuk alle foto´s: heeeerlijk om mee te mogen genieten en delen in de vreugde !
    Lieve Geertje: ik wens je een hele fijne, bijzondere verjaardag toe !
    En maak je een foto van je nieuwe sari ?????
    xxx Maria

• 23 Februari 2014 - 22:43

Anne:

Lieve Geertje en Annemieke!

Wat leuk en fijn om te lezen dat jullie EN de kinderen zoooo genoten hebben aan zee!!! :) Super leuk ook om het filmpje op Facebook te zien!

Keep up the good work!! En GENIET!!! Maar dat doen jullie zeker!! Ben erg benieuwd naar je verhalen over vandaag en hoe het is gegaan!!! :)

Liefs en dikke kus, Anne