4 weken waarin.... - Reisverslag uit Pondicherry, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu 4 weken waarin.... - Reisverslag uit Pondicherry, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

4 weken waarin....

Door: Anamika

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

07 Augustus 2016 | India, Pondicherry


een apenfamilie iedere ochtend uit de boom komt en richting dorp vertrekt;
deze apen ons 's middags lastig komen vallen;
ik een volleerd apenverjager ben geworden;
ik nieuwe mensen heb ontmoet met prachtige initiatieven;
ik door de warmte m'n energie goed moest verdelen;
ik besefte dat ik Ananthan voor het laatst gezien heb........;
ik bemerkte dat afstand nemen van geliefden de mensen hier makkelijker afgaat dan het mij lukt;
ik de bouw van het jongenstehuis flink heb zien vorderen;
ik het jongenstehuis heb mogen openen;
dit heel speciaal en bijzonder was;
ik de kids heb laten kennis maken met tafeltennis;
ik ontroerd was door de stralende koppies tijdens het fantastische dagje uit naar Pogoland;
ik dit dagje uit heb moeten bekopen met een oorontsteking;
je hier voor een bezoek aan de dokter ongeveer €3,- betaalt;
ik veel bewondering heb gekregen voor Ge en Gemma die voorgoed in India zijn gaan wonen;
het klimaat en de rust bij hen erg aangenaam was;
ik een beetje in de war was toen Mani mij een zelf in papier gepakt cadeautje gaf en dit de pasfoto's van zijn ouders en zus waren;
ik besloot dit cadeautje een paar dagen bij me te houden en daarna terug gaf;
ik erg heb gelachen toen kleine Mani, Praba en Noah voor het eerst met een skippybal gingen spelen;
deze 3 boefjes om op te vreten zijn;
ik niet meer gek op kijk van een hele familie op de brommer of soms zelfs een geit of kalfje ertussen;
het Indiase straatleven nog steeds niet uit te leggen valt;
Raja voor de ingang van 't meisjestehuis een grote slang gevangen heeft;
ik het Indiase gerecht poori heb leren maken;
ik na 3 weken geen rijst meer kon zien en het ook niet meer gegeten heb;
ik altijd toiletpapier in m'n tas bij me had;
ik nog altijd niet begrijp hoe ze hier zonder kunnen;
in een winkel meteen een medewerkster achter je aankomt die je nauwlettend in de gaten houdt;
dit vaak tot leuke gesprekjes leidt;
maar dit soms ook mega irritant is;
ik gezien heb dat ons opzetje vorig jaar om elke avond 10 minuten afval te verzamelen gewerkt heeft;
ik het super vind dat de kinderen afval nu automatisch in de prullenbakken gooien;
Muneeswari, een meisje met een geestelijke handicap, daarin het voortouw neemt;
ik bemerkte dat de kinderen letterlijk en figuurlijk gegroeid zijn;
Vengadesh en Gabriel zo ontzettend behulpzaam zijn;
ik moest glimlachen toen Suriya, Jayawel probeerde te corrigeren en dit alleen maar averechts werkte;
Jayawel nog maar net op het project is en nog heel moeilijk gedrag vertoont;
ik hoop voor dit manneke dat dat zal veranderen;
Ragunath enorm gemotiveerd opgaat in zijn opleiding tot electricien;
hij dan ook zijn bijdrage leverde aan de bouw van het jongenstehuis;
ik enorm trots ben op deze creatieve en behulpzame knul;
Ruth en ik een topteam bleken toen we samen filmpjes maakten;
ik erachter kwam dat oud-studente Moonambegam al een paar jaar in een huis langs de weg van ons huis naar t project woont;
zij nu 22 is, getrouwd en 2 kinderen heeft;
ze samen met haar man een tassenwinkel runt;

ik verlang naar een douche en een zacht bed;
ik de kinderen en Raja & Jose heel erg ga missen;
ik blijf hopen dat ik Mala nog eens terug zal zien;
ik nog zoveel meer zou kunnen vertellen;
ik alweer nadenk over de volgende India reis.......

  • 07 Augustus 2016 - 15:18

    Monique:

    Mooie tijd Annemieke en zo te lezen voor een maand genoeg meegemaakt ;-),
    hele goede thuisreis,
    knuffel,
    Monique

  • 07 Augustus 2016 - 20:11

    Corry:

    Hoi Annemieke

    Geniet van de laatste dagen ,een hele goeie reis terug

    groetjes Corry

  • 05 September 2016 - 22:42

    Rianne:

    Hee vrouwke,

    Mooie opsomming van je ervaringen en gevoelens :-)
    Wanneer kunnen we samen weer iets leuks gaan doen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 1693
Totaal aantal bezoekers 83167

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

Op naar India - deel 15!

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Anamika in India deel 11

27 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Reis 10!

08 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Geertje en Annemieke naar India

15 November 2012 - 14 December 2012

India deel 8!

10 Januari 2011 - 08 Februari 2011

Kindia in beeld 2011

23 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Kindia groepsreis

Landen bezocht: