We zijn er! - Reisverslag uit Salem, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Salem, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

17 November 2012 | India, Salem

Wat super……ik kan nu al aan het schrijven, want we hebben internet zoveel als de stroomstoringen het toelaten! En dat is niet de enige verandering die ik hier na 2 jaar aantref.
Het contrast van het oude project JET zoals ik het in 2006 voor het eerst zag met nu is zo ontzettend groot! 6 jaar geleden konden Raja en zijn familie het niet meer voor elkaar krijgen om voor ‘hun’, indertijd 55, verstoten gehandicapte kinderen te zorgen. Het geld was er simpelweg niet.
En nu zijn ze met z’n allen verhuisd naar het nieuwe stuk land een paar kilometer verderop. 4 klaslokalen staan er, sanitair, een koeienstal en kippenstal, de fruitbomen en groentes zijn hard aan het groeien sinds ze 2 jaar geleden geplant zijn en morgen mag ik het computerlokaal en lokaal van waaruit de kinderen begeleid worden in studie en loopbaan officieel openen.
Vanaf maandag zullen de kinderen dus ook computerles gaan krijgen en hoogstwaarschijnlijk zullen Clemy en ik daar een steentje aan gaan bijdragen.
Er wonen nu 33 kinderen op het project, 26 jongens en 7 meisjes. Minder dan een aantal jaren geleden, maar dat komt omdat de regering restricties heeft opgelegd. Zolang Raja het onderkomen heeft zoals dat nu is, mag hij niet meer dan 30 kinderen huisvesten. Het zijn er 3 meer, maar ach…..wie ziet dat nu…….
Zodra we met de activiteiten van Stichting Kindia genoeg geld bij elkaar hebben om een tehuis te bouwen, kan men hier weer aan de slag en zal Raja veel meer kinderen op het project kunnen laten wonen.
Met Clemy en mij gaat het prima. We zijn nog erg moe van de lange reis en zo’n 35 uur niet geslapen te hebben. Het welkom hier gisteravond was hartverwarmend, maar we waren beiden zo uitgeteld, dat we niet veel later ons bed zijn ingedoken.
Verder voelen we ons beiden goed. Zelfs mijn maag houdt zich vooralsnog prima!
Het is warm (ca. 30 graden), maar goed te hebben zolang we uit de volle zon blijven.
Het is reuze gezellig om hier deze keer met Clemy te zijn. Clemy laat alles lekker op zich afgekomen en is al er populair bij kleine Flora, die haar telkens met grote verwondering aankijkt. Bovendien leidt Clemy met haar prachtige blonde krullen alle aandacht van mij af. Heerlijk rustig haha!

Zo dadelijk gaan we nog ff met de kids spelen en dan gaan we met Raja de planning voor de komende 4 weken doorspreken. We hebben genoeg te doen en ook Raja zit vol met plannen.
Tijd om weer aan de slag te gaan!
Groetjes, Annemieke


  • 17 November 2012 - 13:06

    Esmée:

    Hoi Mima!
    Was je lang in het vliegtuig geweest? We hadden vanaf de autoparkeerplaatst nog naar jullie gekeken, jullie gingen zo woesjjjjjjjjjjjjjjj omhoog! Twee vliegtuigen achte elkaar!
    En hier is het nu wel koud hoor, helemaal geen zon zoals bij jullie!!??

    En Sinterklaas is hier maar ik bewaar jouw cadeautjes wel thuis op mij kamer, kom je dan snel weer terug met dezelfde vliegtuig? Kom ik jou weer ophalen, oke!

    Dikke kus!

  • 17 November 2012 - 13:56

    Patricia:

    He Annemieke,

    nu was ik dus toch te laat met je een goede reis wensen. Het was ook "ineens" vrijdag en te laat. Fijn dat je goed bent aangekomen. Geniet van je tijd daar!!

    Groetjes Patricia

  • 17 November 2012 - 14:02

    Antoinet Van Der Wielen:

    Hoi Annemieke en Clemy

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. De opening morgen is weer een stap in de goede richting. Je mag best wel trots zijn op jezelf Annemieke want door jouw en de stichting hebben de kinderen daar een fijner leven en een betere toekomst.
    Geniet maar van het mooie weer want hier wordt het elke dag en beetje kouder.
    Ik wens jullie nog veel prachtige weken toe en kijk uit naar je mailtjes.

    Antoinet

  • 17 November 2012 - 14:37

    Wilma:

    Hoi Annemieke. Fijn dat je weer goed aangekomen bent na zo'n lange reis. Geniet ervan en hopelijk blijft je maag rustig. Fijne tijd.
    Wilma

  • 17 November 2012 - 15:20

    FAM. Brugmans:

    Hoi Annemieke,
    Wat weer een enthousiast verhaal!
    Goed om te lezen waar jullie de komende jaren financien voor nodig hebben.
    Sint is vandaag aangekomen, dus vanaf volgende week gaat hij weer voor goede zaken zorgen.
    Ook zullen wij weer onze jaariijkse storting doen.
    Geniet er van dat je "weer thuis" bent en maak er een mooie tijd van! Jou kennende zal dat wel lukken!

  • 17 November 2012 - 15:41

    Nettie:

    Wat een heerlijk warm welkom weer op JET! En wat fijn dat Clemy zich meteen zo op haar gemak voelt. Bij Raja en zijn hele familie daar kan dat ook haast niet anders. Leuke foto's ook al meteen. Ik voel een beetje jaloezie als ik kijk naar het kamertje waar jullie nu logeren. Vorig jaar verbleef ik in het achterste stukje. Werkze daar en natuurlijk ook heel veel plezier erbij. Liefs Nettie

  • 17 November 2012 - 18:16

    Sjoerd:

    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat jullie fit zijn om meteen van alles te gaan doen.
    We hopen dat jullie een mooie tijd daar gaan hebben, maar als ik het zo lees gaan jullie je zeker niet vervelen. Veel succes en veel plezier!
    We wachten vol spanning op het volgende bericht.
    (Trouwens 30 graden, ik weet niet wat beter is, hier vriest het 's nachts en is het overdag maar 5 graden.)

    groet, Sjoerd en Jeanine

  • 17 November 2012 - 18:52

    YM:

    Geweldig dat je ziet dat er in 2 jaar hard gewerkt is door de mensen daar. Jullie werk hier in Nederland wordt prima aangevuld door de mensen in India, waar jullie het allemaal voor doen.
    Na je telefoontje vanmiddag had ik al spijt, dat ik niet meegegaan ben. Ik wil toch echt ook een keertje met eigen ogen zien, wat jij daar allemaal op gang gebracht hebt.
    Ik ga je verhaal weer aan veel mensen laten lezen, zodat hier in Nederland de mensen ook enthousiast blijven of enthousiast worden.

    Liefs, ook van papa, die heel erg met jullie meeleeft.

  • 17 November 2012 - 19:39

    YBC:

    Ha Miekske, goed om te lezen dat de reis goed verlopen is, iedere keer toch maar weer afwachten.
    Ook fijn om te lezen dat het project gestaag groeit. geniet ervan en groetjes aan Clemy.
    hoe is het mat saratha (gr. marjolein)

  • 18 November 2012 - 11:34

    Renate, Mark, Lieke & Saar:

    Hallo Annemieke en Clemy,

    goed te lezen wat er allemaal veranderd is in 6 jaar tijd. Dat moet toch voldoening geven! Leuk dat mijn 'zusje' nu ook op sleeptouw wordt genomen haha.

    Geniet ervan en kom weer vol nieuwe indrukken terug.

    Groetjes,

    de familie uit Oirschot

  • 18 November 2012 - 12:02

    YLA + YRA:

    Hoi Annemieke en Clemy,

    Prachtig om jullie belevenissen weer mee te kunnen beleven.En wat heb je al veel bereikt!!! Een hele mooie en fijne tijd toegewenst. Geniet er met volle teugen van en veel plezier! En mooi te horen dat jullie ook weer je steentje bij kunnen dragen met het aanleren van nieuwe dingen. Lieve groetjes van ons!

  • 18 November 2012 - 16:19

    Danielle Van Tilborgda:

    Hallo Annemieke en Clemy,
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn, geniet van jullie tijd daar en hele fijne weken ,
    Groetjes,Danielle

  • 18 November 2012 - 20:46

    Leonore Melissen:

    Hoi Annemieke,

    alweer een tijd geleden dat we elkaar spraken, maar wilde je toch even zeggen dat ik veel bewondering heb voor je enthousiasme en mooie werk!
    Ik volg je verhalen met veel plezier.
    Ik wens jullie een hele mooie tijd in dat prachtige land!

    groetjes leonore (stichting Karunalaya) of misschien ken je me nog beter van vice versa ;-)

  • 19 November 2012 - 11:57

    Claudia:

    Wat heerlijk dat de kinderen kunnen beginnen met de computers. Kindia en JET doen goede zaken :) Heel veel plezier nog en met elk bericht van jou waan ik me weer een beetje in India :) (dus schrijf maar zoveel je kunt .... ;) )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Salem

India deel 8!

Terug naar JET en de kids!

Recente Reisverslagen:

12 December 2012

“You going sister?”

09 December 2012

India Vierdaagse van start!

04 December 2012

Een hele speciale Sinterklaasdag

29 November 2012

Een Indiaas dagje uit

24 November 2012

3 vriendjes
Annemieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 495
Totaal aantal bezoekers 83235

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

Op naar India - deel 15!

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Anamika in India deel 11

27 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Reis 10!

08 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Geertje en Annemieke naar India

15 November 2012 - 14 December 2012

India deel 8!

10 Januari 2011 - 08 Februari 2011

Kindia in beeld 2011

23 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Kindia groepsreis

Landen bezocht: