Zo mooi en bijzonder....... - Reisverslag uit Pondicherry, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu Zo mooi en bijzonder....... - Reisverslag uit Pondicherry, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

Zo mooi en bijzonder.......

Door: Anamika

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

06 Augustus 2016 | India, Pondicherry


Ons bezoekje aan Anathan was zo mooi en bijzonder. Ik wil het graag beschrijven zodat ik het zelf nog vaak kan herbeleven.
In onze grote krakkemikkige bus reden we een uur naar het huisje van Ananthan's familie. We hadden als verrassing vier vriendjes van Anathan van het project meegenomen: Aravinthan, Vengadesh, Ragunath en Venilla. In de bus vroeg ik hen of ze t fijn vonden om Anathan weer te zien. "Jazeker", was hun antwoord maar ze voelden zich ook wel een beetje verdrietig. Precies mijn gevoel........
Aravinthan stelde voor om straks ook met de hele familie erbij samen te bidden voor Ananthan.

Anathan was zo blij met ons bezoek. Steeds meer mensen uit het dorpje kwamen kijken wat er te doen was en zo ontstond spontaan een heus Ananthan party! Met muziek, want de mp3 speler was een schot in de roos. En ook het Carromboardspel viel in de smaak. Het was zo gezellig en fijn met elkaar. We speelden heel wat keren en ik hoor Anathan nog zeggen "Sister, you", als ik aan de beurt was.
Ananthan genoot zichtbaar van de aandacht en afleiding. Hij deed reuze zijn best om met ons in 't Engels te communiceren en dat ging hem heel goed af.
Vlak voor we gingen, legde Aravinthan zijn hand op het hoofd van Ananthan en sloot iedereen zijn ogen. Een klein gebedje volgde waarin gebeden werd voor Ananthan's gezondheid en een lang leven. Het was zo'n mooi moment........

Heel moeilijk vond ik het toen Ananthan's opa en oma mij smeekten om hem toch weer mee te nemen naar JET. Hij was daar altijd zo gelukkig. Ik zou niets liever willen maar het kan helaas niet. Raja en Jose kunnen de zorg die nodig is om diverse redenen niet geven. Hoe graag ook zij dat zouden willen.

We namen afscheid, ik met een dikke kus en een aai over zijn bol. De kids vertelden hem nog dat hij echt wel goed moest eten en we zwaaiden tot we elkaar niet meer zagen.
In de bus was het even stil. Ik zag Ragunath wat tranen weg wrijven en ik besloot om bij de jongens te gaan zitten. Ze vonden het een fijn bezoek maar beseften ook heel goed dat het niet goed met Anathan af zal lopen en dat ze hem misschien wel niet meer zouden zien. We praatten wat na over de Anathan party en besloten dat het niet beter had kunnen gaan. Het was zo'n gezellig, leuk, mooi en bijzonder samenzijn.

De kinderen maakten dit afscheid voor mij een stuk gemakkelijker. Pas nu voel ik de tranen......, bij Ananthan heb ik volop kunnen genieten van zijn vrolijkheid.

Lieve lieve jongen, ik hoop zo dat veel pijn je bespaard blijft. Je bent zo dapper en jouw mooie lach zal ik nooit vergeten...........

  • 06 Augustus 2016 - 18:51

    YLLS:

    Kippenvel zus....wat heb je dat mooi verwoord. Ik kan me precies voorstellen hoe je je voelt. Ik pink hier ook een traantje weg, die hele mooie glimlach van Anathan weet ik ook nog goed van mijn reis 5 jaar geleden...

  • 06 Augustus 2016 - 19:14

    Margareth:

    Wat een geluk dat het ondanks alles zo'n fijn samenzijn is geweest.

  • 06 Augustus 2016 - 22:05

    Wilma:

    Wat een mooi en bijzonder afscheid. Te hopen dat hij nog lang kan genieten van zijn mp3 speler, zijn familie en omgeving.

  • 06 Augustus 2016 - 22:27

    Wim:

    Fijn dat je hem nog hebt kunnen zien. Je vertelde me voordat je ging dat je bang was dat hij er misschien al niet meer zou zijn, gelukkig is jou wens uitgekomen en heb je samen met zijn vriendjes een mooi bezoek gehad en afscheid kunnen nemen.
    Groet Wim

  • 06 Augustus 2016 - 22:45

    Janny:

    Bij dit verslag houd ik het bij gepaste stilte!

  • 06 Augustus 2016 - 23:06

    Monique Habraken:

    Intens geraakt door jou mooie verhaal.

  • 07 Augustus 2016 - 00:02

    Jan V Deursen :

    Heel tof van jullie,om dat allemaal te kunnen doen met een lach en een traan ,de kids hebben weer veel van jullie gekregen
    Gr Jan

  • 07 Augustus 2016 - 17:59

    Ym:

    Mooi Miek, met een brok in mijn keel heb ik dit verslag gelezen. Het vertelt zo ontzettend veel over alles wat er op en voor De kinderen van Jet gedaan wordt en met hoeveel warmte en liefde iedereen omringd wordt. Fijn dat hij zoveel mooie jaren op Jet gehad heeft. Ik hoop met je dat hem en zijn familie veel pijn bespaard blijft.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annemieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 466
Totaal aantal bezoekers 83058

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

Op naar India - deel 15!

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Anamika in India deel 11

27 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Reis 10!

08 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Geertje en Annemieke naar India

15 November 2012 - 14 December 2012

India deel 8!

10 Januari 2011 - 08 Februari 2011

Kindia in beeld 2011

23 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Kindia groepsreis

Landen bezocht: