Social Sofa - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu Social Sofa - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

Social Sofa

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

23 Oktober 2010 | Nederland, Eindhoven

Iedere keer dat ik naar India ga bedenk ik een aantal activiteiten voor de kinderen die binnen een bepaald thema vallen. Zo zijn de thema’s Holland, muziek (panfluiten), Sinterklaas, Finding Nemo en tafeltennis reeds aan de beurt geweest.

Dit keer wordt het mozaïek! Vandaag ben ik op een expositie van Social Sofa geweest (www.socialsofa.com). De Socialsofa is een betonnen bank met een unieke mozaïekafbeelding. Een vriend van mij heeft zo’n bank samen met kinderen uit zijn wijk gemozaïekt. Aangestoken door zijn enthousiasme ben ik eens mee gaan kijken. Onder de indruk van deze mooie bank, met tekeningen gemozaïekt door kinderen, zag ik het meteen zitten om ook in India met de kids aan de slag te gaan. Terugdenkend aan de mooie muurschilderingen die we in 2009 met de kinderen van JET gemaakt hebben en de positieve uitwerking die dit op de kinderen had, lijkt me dit een gave uitdaging.
De Socialsofa is qua uitvoering en qua kosten een niveau te hoog, ik ga het wat eenvoudiger aanpakken. De bankjes zullen zeer simpel, zonder rug- of armleuningen worden uitgevoerd. Raja, van JET, heeft me al laten weten dat zo’n betonnen bankje circa €7,- zal kosten. De kinderen zijn nu al tekeningen aan het maken, zodat ik voor mijn reis al kan bekijken of ze uitvoerbaar zijn in mozaïek. De grootste uitdaging ligt nu in het verkrijgen van de mozaïeksteentjes. Natuurlijk kan ik in India een heleboel tegels inkopen, kapot slaan en met de scherven mozaïeken. Maar mijn voorkeur gaat uit naar de echte mozaïeksteentjes zoals ze ook bij Social Sofa worden gebruikt.
Tijdens de expositie van vandaag ontmoette ik een aantal enthousiaste mensen. Van een vrouw kreeg ik twee glaskniptangen geschonken. Vervolgens raakte ik in gesprek met Karin Bruers, initiatiefneemster van Social Sofa. Misschien ken je haar wel, ze is een bekende cabaretière. Ze bood aan de steentjes te sponsoren en nodigde me uit om eens te komen kijken bij Social Sofa in Tilburg zodat ik het mozaïeken goed onder de knie ga krijgen. Leuk hè?

Ik heb er zin in!

Groetjes, Annemieke

Ps: mijn ticket is geboekt! Ik vertrek maandag 10 januari en kom een maandje later op dinsdag 8 februari weer terug.

• 23 Oktober 2010 - 18:18

Lorenzo:

Leuk idee zeg!

• 23 Oktober 2010 - 20:47

Marij:

Gaaf Annemieke, mooi bezig. En ik wil m'n "steentje" natuurlijk ook bijdragen/sponsoren, dus als je nog iets nodig hebt hoor ik 't graag.

• 24 Oktober 2010 - 06:58

Sjoerd:

Hardstikke gaaf!
    Het zal door de kids positief opgepakt worden en het zal de boel goed opfleuren.

Succes en groeten!

• 24 Oktober 2010 - 16:12

Clemy:

Ha Annemieke,

Wat een top idee,ben benieuwd als het dalijk uitgevoerd kan gaan worden. Veel succes met alle voorbereidingen!

• 27 December 2010 - 06:57

Kees V D Akker:

Hallo,

Nu ik wens je toe een hele fijne goede voorbereiding en zo te lezen ben je daar al heel goed mee bezig.
    Je hebt er zin in schrijf nu even geduld het is bijna 10 januari.
    Heel veel succes en mooier kan je toch niet van start gaan in het nieuwe jaar!
    Wens je ook een heel goed 2011.

Hartelijke groet
    Kees v d Akker

• 27 December 2010 - 19:42

Monique Fuchs:

Hoi Annemieke,

Het is weer bijna zo ver zie ik...heel veel succes en plezier op deze reis! Ik ben benieuwd naar de resultaten van je mozaïekproject!
    Groetjes van Monique

• 29 December 2010 - 21:05

Wilma:

Hoi Annemieke
    Ik wens je heel veel plezier en succes in India. Ik weet zeker dat het je gaat lukken om samen met de kinderen hele mooie bankjes te maken.
    Geniet ervan en laat "jouw kids" weer glunderen