“Fijne op vakansie, Mima” - Reisverslag uit New Delhi, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu “Fijne op vakansie, Mima” - Reisverslag uit New Delhi, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

“Fijne op vakansie, Mima”

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

14 Januari 2011 | India, New Delhi

Na een dikke knuffel en een “Fijne op vakansie, Mima”, van mijn nichtje Esmée was ik er echt helemaal klaar voor. Bepakt en bezakt met mozaieksteentjes, cadeautjes en mn India-kleren was het afgelopen maandag vroeg dag om 5.00 uur. Op naar Anne (Tilburg) die een paar weken geleden besloot twee weken met me mee te gaan.
De reis is prima verlopen. Lekker zo, een rechtstreekse vlucht van Brussel naar Chennai. Thomas kwam ons van het vliegveld halen. Hij kent iemand die een hoge functie heeft op het vliegveld en dankzij haar waren we binnen 10 minuten inclusief bagage van het vliegveld af! Samen met Alexandra, een Frans meisje, dat alleen een maand door Zuid-India gaat trekken. Ze had nog geen slaapplaats voor die nacht en dat terwijl het al 01.00 uur was. We hebben haar aangeboden bij ons te blijven slapen. Kleine moeite, stretcher erbij en pitten maar. Heerlijk geslapen, de volgende dag zaten we meteen in het juiste ritme.
Ik kreeg het nog wel even benauwd toen, vanwege ruimtegebrek, mijn koffer los in een rekje op het dak van de auto werd gegooid. Ik dacht nog even dat mn koffer wel met touw zou worden vast gemaakt, maar niks daarvan! De hele rit heb ik dus door het achterraam zitten kijken of er geen groene koffer op de weg belandde!

Terug in India………..ik ruik het, ik zie het, ik hoor het en ik voel het.
Ik ruik de typische geur van India en mijn leventje in Nederland verdwijnt naar de achtergrond. Ik zie de chaotische menigte van mensen, verkeer en beesten en het voelt alsof ik niet weg ben geweest. Ik hoor de kinderstemmetjes op JET: ‘Hi Akka’, ‘Welcome Anna’, ‘Eating finished, sister?’ en ik geniet van die stralende koppies. Ik voel me nu weer prima, maar wat was ik beroerd afgelopen nacht. Ik snap werkelijk niet waarom, het is echt niet pittig en moe ben ik ook niet. Misschien is het toch een combinatie van het tijdsverschil, het lange reizen en anders eten. Geen idee, maar gisteren was mn maag aardig van streek en vannacht heb ik flink overgegeven. Gelukkig voelt Anne zich wel prima en heeft die het hier net als ik prima naar haar zin.
Vandaag voel ik me stukken beter. Flink wat tijd tussen de kids doorgebracht en vanmiddag van ons huisje op het oude project naar het nieuwe project gelopen. Het weer is heerlijk. Overdag warm en blijven we uit de zon, maar vanaf een uur of 5 ’s middags begint het af te koelen naar zo’n 25 graden.

Goed nieuws! Vanmorgen zijn de mozaieksteentjes aangekomen. Dus we kunnen flink gaan mozaieken! Maar eerst begint morgen Pongal, het oogstfeest dat vier dagen duurt. Morgenmiddag gaan we naar Trichy, een bezoekje brengen aan mijn India familie.
En nu voel ik me happy. Lekker mn verhaal aan het typen en op de achtergrond kindermuziek die ik uit Nederland heb meegenomen en blije en dansende kids. Tijd om mee te gaan doen!

Groetjes, Annemieke

  • 14 Januari 2011 - 18:36

    Wilma:

    Hoi Annemieke

    Vervelend dat je een slechte nacht gehad hebt, maar zo te lezen gaat het nu gelukkig weer goed. Geniet van je verblijf in India en veel plezier en succes met mozaiken.

  • 14 Januari 2011 - 22:57

    Nettie:

    Wat "klink" je blij en vrolijk Annemieke. Ik heb er nu ook zo'n zin in. Heb nog tot heel laat gewerkt, dus de hele avond in de weer om alle verzamelde spulletjes, kleren, paperassen in de juiste (weekend/rug/hand)tassen te stoppen. Morgen wordt Han door zijn gezin bij ons thuis afgezet. We gaan in de avond een uiltje knappen van een paar uur en dan worden we door Hennie en Margot heeeeel vroeg naar Brussel gebracht. Vliegen om 07.00 uur met twee stops. Tot volgende week. Liefs voor allen.

  • 15 Januari 2011 - 00:08

    Igor:

    Wat leuk om te lezen dat alles zo goed gaat en zo "thuis" aanvoelt. Die kleine lichamelijke klachten neem je er graag bij en verdwijnen waarschijnlijk als sneeuw voor de zon bij het zien van die happy kindersnoetjes.
    Ik zie het zo voor me hoe jij ook weer helemaal opleeft en vol energie stroomt. Geniet ervan en mozaïek ze!

  • 15 Januari 2011 - 06:55

    Esmée:

    Mima, ik zag maandag, toen ik met mama en Jesper ging wandelen, een streep in de blauwe lucht...ik keek en keek en vroeg aan mama: "Is dat?" Mama zei dat dat een vliegtuig was en toen zag ik hem ook....ik riep; "Mima" en samen met mama heb ik naar jou in het vliegtuig gezwaaid!!!

    "Mima op vakansie naar Innia, Meeke ook naar Innia, mette vjiegtuig, goed mama?" Nou zus, hier denkt mama nog even hard over na hoor, haha!

    Hoop dat je eerste beroerde nacht de laatste was en dat je lijf gewoon weer ff moest wennen! Geniet want tis zo voorbij maar Esmée is blij als je terug bent!
    Dike kus van haar en mij!

  • 15 Januari 2011 - 10:13

    Sjoerd En Jeanine:

    We hebben net je eerste verhaaltje weer gelezen. Fijn dat het allemaal goed gaat en dat je je draai alweer zo snel gevonden hebt. Wel maf dat je meteen weer ziek wordt. Ook wel knap dat je je daar niets van aantrekt!
    That´s the spirit! Veel plezier en succes met alles en groeten van ons allemaal!

  • 15 Januari 2011 - 10:40

    Kees V D Akker:

    Hallo,

    Nou je moet er wel wat voor doen hoor.
    Niet alleen naar je koffer kijken ook genieten.
    Maar wat een reis.
    Nu alle succes en goeds,
    Kees

  • 15 Januari 2011 - 11:54

    Jan:

    Klinkt weer helemaal vertrouwd, alsof je niet weg bent geweest. Geniet nog even met Anne want de drukte komt eraan. Wij hebben hier trouwens ook 11 graden als het niet afkoelt. Groeten aan Anne en familie en die lieve dansende kinderen.

  • 15 Januari 2011 - 16:35

    YBC:

    Ha Annemieke,
    Leuk zeg, weer in een ongestructureerde omgeving te zijn, mag je weer improviseren haha,
    Ik heb afgelopen woensdag Tineke Tilborg gesproken en moet je de hartelijke groeten doen en veel succes wensen met het mozaïek :>)
    Van ons en de kids ook veel succes toegewenst, zie graag de resultaten.
    Gr.

  • 15 Januari 2011 - 18:07

    Agnes:

    Lieve Annemieke,
    Zoals beloofd volg ik je in India, vanuit het saaie Nederland.
    Echt mijn complimenten hoor dat je je zo inzet voor anderen en huis en haard achter je laat en de wijde wereld intrekt!
    En wat een prachtige foto's!
    Heel veel succes, ik hoop dat je weer helemaal opgeknapt bent en ik ben benieuwd naar je volgende verslagen!
    Liefs,
    Agnes.

  • 15 Januari 2011 - 18:23

    Susan:

    Wat klinkt het toch weer fantastisch! Ik blijf je verhalen volgen, geniet ervan en veel liefs aan de kinderen!
    Groetjes Susan

  • 16 Januari 2011 - 15:59

    Petra:

    Hoi hoi,

    Door je hele bricht lees ik dat je weer helemaal op je plek bent en met volle teugen geniet. Jammer van die eerste nacht, maar dat valt onder "acclimatiseren" zullen we maar zeggen. Heel veel plezier, maar dat zal zeker lukken.

    Groeten, Petra

  • 17 Januari 2011 - 11:11

    Arianne:

    Misschien helpen de sugarcanes ook tegen maagpijn??? Have fun in India, chica!
    x

  • 17 Januari 2011 - 18:26

    Rianne:

    Heey Vrouwke,

    Heb je mijn sms ontvangen?
    Leuk van je te horen!

    Ff wennen en je kan er weer helemaal tegenaan daar!

    Geniet er van!

    Groetjes Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Kindia in beeld 2011

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2011

Fotootjes!

07 Februari 2011

“Me feeling, sister”

31 Januari 2011

Tussen de stroomstoringen door!

24 Januari 2011

'Onze kids'

17 Januari 2011

Pongal en nog veel meer!
Annemieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 83220

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

Op naar India - deel 15!

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Anamika in India deel 11

27 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Reis 10!

08 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Geertje en Annemieke naar India

15 November 2012 - 14 December 2012

India deel 8!

10 Januari 2011 - 08 Februari 2011

Kindia in beeld 2011

23 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Kindia groepsreis

Landen bezocht: