“Me feeling, sister” - Reisverslag uit New Delhi, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu “Me feeling, sister” - Reisverslag uit New Delhi, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

“Me feeling, sister”

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

07 Februari 2011 | India, New Delhi

Tja, en sister had toch ook weer wat last van ‘feeling’. Met andere woorden, de kids en ik waren een beetje verdrietig omdat we alweer afscheid moesten nemen. Het is erg dubbel, want hoezeer ik na een maand India toch ook wel weer verlang naar een warme douche, een bruine boterham met kaas en een kamer zonder beestjes, ik zal die snoetjes zo ontzettend missen.

De laatste week hebben we hard gewerkt om de vier mozaiekbankjes af te krijgen. En het is gelukt! Ze zijn mooi geworden en de kinderen zijn reuze trots! Helaas lukt het me nu niet foto’s op deze site te plaatsen, maar dat zal ik van de week in Nederland zeker doen.
Zaterdag was alles klaar en was er dus alle tijd om spelletjes met elkaar te doen. Echter veel materiaal om nieuwe spelletjes te introduceren had ik niet. Maar met gekleurd krijt, papier, een pen en wat steentjes heb ik ze het spel twister en twee hinkelspellen geleerd. Dolle pret, zeker om het spel twister. Dat sommigen een handje missen of niet kunnen lopen, maakte niet uit, die kids speelden gewoon tegen elkaar en hadden minstens evenveel pret.

‘s Nachts besloten circa tien apen om tikkertje te spelen op het golfplatendak van mijn huisje. Wat een herrie! Ik dacht dat ze door het dak heen zouden springen!

Verbazingwekkend blijft het hoe het verkeer zich hier door elkaar heen manouvreert. En vooral hoe vaak het rakelings elkaar passeren goed gaat. Toch ging het van de week fout. Raja week opzij, maar onze tegenligger was een stukje groter en weigerde ook maar enige ruimte te maken. Pats….boem…. rechterzijspiegel eraf. Raja’s raam stond open en dus vlogen de glassplinters ons om de oren. Raja had flink wat schrammen en een splinter in zijn oog. Gelukkig is dat goed gekomen. Ik ben er met wat schrammetjes goed vanaf gekomen. Maar het was wel even schrikken.
Ik ben nu in Chennai, bij vrienden. Heb vannacht hier met Raja, Josephine en Sam geslapen. Zij zijn nu een bezoekje brengen aan familieleden. Vanmiddag gaan we er nog even op uit in Chennai en daarna neem ik wat rust voordat we rond 22.00 uur naar het vliegveld vertrekken.

Het zit er weer op en het is goed geweest.
Het was goed om te zien dat JET zo veel voortgang boekt.
Het was goed om te zien dat Nirmala, ons eerste 1-op1 sponsorkind succesvol haar naaiopleiding en computeropleiding heeft afgerond.
Het was goed om te zien dat ze nu een baan heeft en een goed salaris verdient.
Het was goed om te zien dat ze daar erg trots op is!
Het was goed om te zien dat Xavier, Mala, Kamala en Saratha, de volgende lichting 1-op-1 sponsorstudentjes, iedere dag naar de highschool gaan.
Het was goed om te zien dat we alle geplande activiteiten hebben kunnen filmen.
Het is goed om te zien dat mijn medicijntasje nog bijna net zo vol is als op de heenweg!
Het is goed om te weten dat ik het stokje nu kan overdragen aan mn zusje Carlijn die in maart naar India vertrekt.

Het is goed geweest, nu is het tijd om in Nederland weer hard aan de slag te gaan om de volgende stap, de bouw van een tehuis op JET, te realiseren!

Tot gauw in Nederland,

Groetjes, Annemieke

  • 07 Februari 2011 - 05:49

    Ylls:

    Nou zus, je hebt er zo te lezen weer een super tijd van gemaakt....een half jaar, een maand, bij ieder afscheid lijk te tijd te kort te zijn geweest!

    straks als ik er zit mag je met mijn verhalen ook weer een beetje meegenieten van india...

    Maar eerst de komende dagen, gaan we samen nagenieten van al je foto's, filmpjes en verhalen! Met indiase muziek op de achtergrond, de india stank uit je tas...net of je er nog een beetje zit!

    Ik ga d'r in maart ook zoiets moois van maken!

    tot morgen!!!!!

  • 07 Februari 2011 - 07:28

    YLN:

    Mima, gelukkig heb je hier in Nederland míjn snoetje weer! Niet te vergelijken met de dankbare snoetjes daar maar zeker net zo mooi! Ik vind het wel gek dat je 4 weken in een vliegtuig hebt gezeten, haha. Gisteren zag ik weer 2 vliegtuigen en heb ik weer flink gezwaaid en geroepen: Mima, ikke benne hieeeer!!! Tot morgen, ik ga eerst naar school en kom dan knuffelen!!! 'Mét mama en mn broer!

    Kus

  • 07 Februari 2011 - 07:30

    YLS:

    Geweldig zus wat je maar weer gedaan hebt daar! Geniet van je laatste dagje en ik hoop dat je in het vliegtuig een beetje kunt slapen. Héle goeie vlucht en tot morgen, morgen ben je er al!!

    Dikke kus YS

  • 07 Februari 2011 - 10:04

    Wilma:

    Het was goed dat jij weer in India was
    Het was goed dat jij weer zoveel kinderen gelukkig hebt gemaakt
    Het was goed dat alles gefilmd is en meer aandacht krijgt
    Het was goed dat ook jij het weer geweldig hebt gehad.
    Och Annemiek, het was natuurlijk ook weer heel goed om jouw verhalen te lezen en mee te genieten van jouw tijd daar.
    Goede terugreis

  • 07 Februari 2011 - 11:26

    Igor:

    Je hebt weer veel mensen gelukkig gemaakt en je hebt er minstens evenveel geïnspireerd met je verhalen!
    Je bent een uniek persoon met een schitterend karakter, je bent iemand waar je trots op kan zijn en waar je jezelf gelukkig mee mag prijzen dat je zo iemand "vriendin" mag noemen. Je bent een voorbeeld voor velen en je hebt heel wat in je mars. Durf daar nooit aan te twijfelen!
    Jij hebt een bijzondere gave en daarvoor bewonder ik je mateloos.
    Veilige reis terug met een koffer vol herinneringen die ze je nooit meer kunnen afnemen!

  • 08 Februari 2011 - 20:02

    Sandra:

    Goed om te lezen dat je weer zo veel mooie dingen meegemaakt en gedaan hebt (het verhaal van de glassplinter in het oog was wat minder...!). Hoe was Raja's verjaardag nog geweest?
    Welkom terug in Nederland!
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Kindia in beeld 2011

Recente Reisverslagen:

09 Februari 2011

Fotootjes!

07 Februari 2011

“Me feeling, sister”

31 Januari 2011

Tussen de stroomstoringen door!

24 Januari 2011

'Onze kids'

17 Januari 2011

Pongal en nog veel meer!
Annemieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 83206

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

Op naar India - deel 15!

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Anamika in India deel 11

27 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Reis 10!

08 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Geertje en Annemieke naar India

15 November 2012 - 14 December 2012

India deel 8!

10 Januari 2011 - 08 Februari 2011

Kindia in beeld 2011

23 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Kindia groepsreis

Landen bezocht: