India deel 8 van start! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu India deel 8 van start! - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

India deel 8 van start!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

30 September 2012 | Nederland, Eindhoven

Yeah! Stap 1 om op donderdag 15 november voor een maand naar India te vliegen is genomen…..de tickets zijn geboekt.

Ik was zelf even de tel kwijt, maar na het teruglezen van mijn vele reisverhalen, weet ik dat dit alweer de 8e India-reis gaat worden. Precies 10 jaar geleden begonnen de eerste gedachten zich te vormen om een halfjaar te gaan werken op een project in een ontwikkelingsland. Het moeilijkste wat ik ooit gedaan heb, maar vervolgens de rode draad in mijn leven nu.
Het grootste verschil met 10 jaar geleden is dat ik mijn ervaringen nu met zo veel medereizigers en Kindia-betrokkenen kan delen.
Superleuk vind ik het dat mijn nichtje Clemy deze keer met mij mee gaat. Voor haar de eerste keer en dus een spannende reis.

De reden dat ik nu, enigszins plotseling, zo snel weer ga, heeft te maken met de intensieve en succesvolle evaluatie die Stichting Kindia afgelopen zomer heeft gehad. Ruim 7 jaar geleden richtte ik deze stichting op en na 7 jaar vonden we het tijd om eens op een rijtje te zetten waar we staan, wat we bereikt hebben en waar we naar toe willen op korte en lange termijn. Als stichting, maar ook als Kindia-team en als individu binnen het bestuur. Onze visie is scherp gezet, speerpunten zijn bepaald en verbeterpunten geformuleerd. Met veel enthousiasme willen we ons dan ook de komende jaren blijven inzetten voor met name het project JET. We zien daar zo veel voortuitgang en resultaat!
Het uitvoerende werk in India op JET wordt door Raja en zijn familie gedaan. Zij zijn het die in 2007 besloten om het project te starten en zorg te dragen voor vele verstoten lichamelijk gehandicapte kinderen.
De resultaten van onze evaluatie willen we dan ook heel graag met Raja bespreken, zodat we samen doelgericht verder kunnen werken aan een betere toekomst voor ‘onze’ kids.

Vanaf nu zijn mijn voorbereidingen en belevenissen in India weer te volgen op deze site.

Groetjes, Annemieke

  • 30 September 2012 - 20:22

    Igor:

    Ondertussen voor mij ook alweer jouw 4de reis. En ook aan deze kant van de grens en ik vermoed bij alle andere thuisblijvers, begint de spanning al te groeien! Ik kijk weer reikhalzend uit naar je belevenissen.

  • 30 September 2012 - 20:27

    Lorenzo:

    Gaaf om te lezen, erg veel plezier! Ik zal je blijven volgen via waarbenjij.nu

  • 30 September 2012 - 21:00

    Ellen De Achterbuurvouw Ooit:

    Geweldig lieve Annemieke,

    We wensen jou een goede reis toe, keep up the good work voor die lieve kindjes, ze zijn het dubbel en dwars waard he!

    Knuffel van Helmer en Ellen

  • 30 September 2012 - 22:23

    Evelyn:

    Ik heb het altijd zo leuk gevonden om je reisverslagen te lezen. De manier waarop jij schrijft is boeiend, zelfs ontroerend. Annemieke ik wens je heel veel plezier en succes in India.....vergeet niet te schrijven.

  • 01 Oktober 2012 - 10:43

    Wilam:

    Hoi Annemieke. Wat geweldig om te lezen dat je weer naar India gaat. Zoals we weten van je, met hart en ziel ga je er weer voor. Bewondering voor je. Succes met alle voorbereidingen en geniet ervan. Ga ja weer volgen.

  • 01 Oktober 2012 - 10:44

    Wilma :

    Rare naam hè, Wilam, moet natuurlijk Wilma zijn.

  • 01 Oktober 2012 - 23:14

    Jos Trommel:

    Als ik naar de andere reacties kijk, moet het een geweldige ervaring worden, voor mij, om jou reisverslag te lezen.
    Vind het erg super van jouw dat je dit hebt aangepakt, en het lijkt er op, dat je het ook niet meer los kunt laten. Is ook erg mooi.

  • 04 Oktober 2012 - 09:37

    Meeke:

    Mima, dan ga ik je naar het vliegtuig brengen hoor! En weer ophalen! En alle foto's op de computer kijken! En ik ga je wel missen hoor....Innia is wel heel ver weg he?!
    Ik mag pas mee van mama als ik 18 ben ;) Pfffffffffff da duurt nog zo lang he!!!

    Kusje van mij, óp je neus!

  • 05 Oktober 2012 - 16:54

    Rianne:

    Hee vrouwke,

    Heel veel succes met de voorbereidingen, ze zijn al in volle gang heb ik van je begrepen.

    Maak er wat moois van daar! Ze zullen je gemist hebben.

    Wij zullen jou missen, maar een maand vliegt voorbij ;)

    Groetjes XxX Roland & Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

India deel 8!

Terug naar JET en de kids!

Recente Reisverslagen:

12 December 2012

“You going sister?”

09 December 2012

India Vierdaagse van start!

04 December 2012

Een hele speciale Sinterklaasdag

29 November 2012

Een Indiaas dagje uit

24 November 2012

3 vriendjes
Annemieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 582
Totaal aantal bezoekers 83235

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

Op naar India - deel 15!

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Anamika in India deel 11

27 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Reis 10!

08 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Geertje en Annemieke naar India

15 November 2012 - 14 December 2012

India deel 8!

10 Januari 2011 - 08 Februari 2011

Kindia in beeld 2011

23 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Kindia groepsreis

Landen bezocht: