Visa trouble - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu Visa trouble - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

Visa trouble

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

23 Oktober 2012 | Nederland, Eindhoven


India weet me iedere reis weer te verbazen, maar de Indiase ambassade hier in Nederland kan er ook wat van! Degenen die mijn verslagen van eerdere reizen hebben gelezen, kunnen zich misschien herinneren dat het verkrijgen van een Indiaas visum telkens weer een bijzondere gebeurtenis is. Bijzonder in de zin van tijdrovend, kostbaar en een prima middel om te testen of je de Indiase cultuur aankunt.
1 oktober hebben Clemy en ik onze aanvraag ingediend, compleet met formulier 1, formulier 2 , formulier 3, pasfoto’s op formaat 5 x 5 cm. (!), werkgeversverklaring, vliegtickets en bewijs van voldoende banksaldo.
Helaas, nu ruim 3 weken later, kreeg ik voor de 3e keer te horen dat het nog niet in orde was. De 1e keer was er meer uitleg nodig over de werksituatie van Clemy, de 2e keer zat er een krasje op één van mijn foto’s (wat voor 3 dagen vertraging zorgde!) en vanmiddag vertelde ze me dat de foto van Clemy links en rechts 1 mm. te smal was. En dat terwijl Clemy’s visum afgelopen vrijdag al klaar zou zijn.
Twee minuten heeft t me gekost om m’n woede kwijt te raken. Maar dan realiseer ik me weer……dit is India!
Nieuwe foto’s opsturen, weer een paar dagen in de wacht en dan hoop ik toch echt dat t eindelijk goed gaat komen.
Positief puntje: mijn visum is al wel binnen, tenminste bij t visumbureau, nog niet in mijn handen. Maar de bedoeling is toch echt om met z’n tweeën te gaan.

4-daagse

In de tussentijd hebben we ook de eerste Kindia training voor de Nijmeegse Vierdaagse erop zitten. Afgelopen zondag hebben we met een enthousiast groepje 12 kilometer gelopen. Leek me, als ongeoefende wandelaar, gemakkelijk af te gaan, maar na een uurtje op te bank kon ik amper nog lopen! Ajajaj…..overstrekte knieholtespieren (of hoe die ook mogen heten)! En dit was pas 12 kilometer! Straks zijn het er 4 x 40!!! Gelukkig hebben we nog wat oefentijd……..
Ons doel is om door onze deelname aan de 4-daagse, een leuk sponsorbedrag binnen te halen voor het tehuis dat we willen gaan bouwen op het project JET (zie www.kindia.nl). Hoe meer mensen er mee lopen, hoe hoger dit bedrag kan worden natuurlijk! Dus……laat je niet kennen en ga met mij deze uitdaging aan!
Mocht je echt, echt een goed excuus hebben ;-) dan zou ik het erg leuk vinden als je mij wilt sponsoren (via bankrekening 102974780 t.n.v. Stichting Kindia, o.v.v. “4-daagse Annemieke”). Help mee aan de bouw van het tehuis!

Groetjes, Annemieke

  • 23 Oktober 2012 - 20:04

    Sjoerd:

    Voorpret is de leukste pret! Het gewenningsproces aan de Indiase cultuur is alweer begonnen, en ongetwijfeld kriebelt het al weer. Ik wens je alvast een goede nuttige tijd en veel plezier.
    En daarna gaan we weer verder trainen, met hopelijk veel nieuw aangemelde wandelaars die allemaal voor Kindia willen lopen tijdens de Vierdaagse.

    groetjes, Sjoerd

  • 26 Oktober 2012 - 10:11

    Annemiek:

    Ha Annemiek,

    Ik krijg meteen weer de kriebels als ik jouw verhaal lees. Fijn dat je weer terug gaat!! En dat je met een groep mensen de 4-daagse gaat lopen. Klinkt goed!! Ik wens jou heel veel plezier, sterke knieholtespieren en veel doorzettingsvermogen. Geweldig dat je nog steeds met heel je hart en ziel voor de kindjes van India aan het werk bent. Je bent een toppertje!!!!!

    Kus Annemiek
    (van de Bloktempel heel heel lang geleden)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

India deel 8!

Terug naar JET en de kids!

Recente Reisverslagen:

12 December 2012

“You going sister?”

09 December 2012

India Vierdaagse van start!

04 December 2012

Een hele speciale Sinterklaasdag

29 November 2012

Een Indiaas dagje uit

24 November 2012

3 vriendjes
Annemieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 431
Totaal aantal bezoekers 83238

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

Op naar India - deel 15!

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Anamika in India deel 11

27 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Reis 10!

08 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Geertje en Annemieke naar India

15 November 2012 - 14 December 2012

India deel 8!

10 Januari 2011 - 08 Februari 2011

Kindia in beeld 2011

23 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Kindia groepsreis

Landen bezocht: