Lieve Jeyakodie - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu Lieve Jeyakodie - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

Lieve Jeyakodie

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

30 Juni 2009 | Nederland, Eindhoven

Lieve Jeyakodie,

Weet je nog........toen wij elkaar drie jaar geleden voor het eerst ontmoetten? Wat was het vreemd voor je om opeens zo'n lang blank meisje op JET te zien. En wat vond je het spannend toen je samen met je vriendinnetje Mala mij mocht vergezellen op mijn slaapadresje. Want op JET, waar jullie het met z'n allen al jaren moeten zien te redden in een kleine schuur, was voor mij geen plaats om te slapen. Ik zei wel tegen Raja dat het echt niet nodig was om jullie mee te sturen, maar stiekem was ik heel blij dat jij en Mala er waren. Want ik kende de mensen bij wie ik ging slapen helemaal niet. En toen ik zag hoe jullie van dit onverwachte uitje genoten, was ik blij dat ik Raja niet langer tegengesputterd had.

Afgelopen april heb je samen met Nirmala de 10e standard voltooid. Hartstikke goed van je, dat heb je knap gedaan! Helaas betekent het ook dat JET je moet laten gaan omdat er geen financien zijn om je verder te laten studeren. Maar lieve Jeyakodie, dat kunnen wij van Kindia toch niet laten gebeuren? Raja werkt met onze hulp heel hard aan betere leefomstandigheden voor jullie. In de toekomst zullen we sponsors vinden zodat jouw vriendjes en vriendinnetjes van JET verder kunnen studeren of een vak kunnen leren. Voor jouw en Nirmala's toekomst willen wij nu al heel graag zorgen.
Nirmala is weer terug op JET. Haar ouders hebben toestemming gegeven om nog een aantal jaren op JET te blijven zodat ze kan studeren.
Jij bent voor mij heel speciaal Jeyakodie en ik wil ook jou de kans op een betere toekomst zo graag geven. Maar jouw papa heeft andere plannen. Waarom begrijpt hij nou niet dat een betere toekomst voor jou, ook een betere toekomst voor zijn hele familie betekent? Komt het door de alcohol? Is hij altijd dronken? Is hij wel een papa voor je, Jeyakodie?

Lief vriendinnetje, ik weet niet wat er allemaal in jouw hoofdje afspeelt. Je hebt de mooiste lach van allemaal, maar soms ook zo'n serieuze blik in je ogen. Ik kon de pijn erin zien, maar als ik je vroeg wat er was, zei je telkens: "No problem, akka!". De littekens die ik op je polsjes zag, hebben mij diep geraakt. Wat heb jij allemaal al in je leventje mee moeten maken? En wat staat je te wachten? Word je uitgehuwelijkt? Je bent nog zo jong.....

Als ik in juli op JET ben, ga ik een laatste poging voor je wagen. Je verdient het zo. Maar wat er ook gebeurt, lieve Jeyakodie, vergeet nooit dat jij er mag zijn, je bent niet minder dan een ander!

Dikke kus, akka


  • 30 Juni 2009 - 20:26

    Jan:

    Mooi van je afgeschreven Annemieke, tijd voor aktie in India, samen met Raja, gewoon brutaal naar haar adres, op een moment dat hij misschien nog nuchter is en overtuig hem, als jij wilt kun je heel veel, nee heb je al, ja kun je misschien voor zorgen, heel veel succes !!

  • 01 Juli 2009 - 10:38

    YM:

    Mieke, door zo je gedachten op papier te verwoorden, zul je weer heel wat mensen weten te raken. Geweldig, maar dat hebben we al vele keren meer gezegd, hoe jij dat kunt.
    Hopelijk lukt het je dit meisje een toekomst te geven. Zij en jij verdienen het !!

  • 06 Juli 2009 - 14:51

    Wilma:

    Hoi Annemieke. We hebben het al eerder gezegd, jij kan je gevoel zo mooi op papier zetten. Ik hoop voor je dat het gaat lukken om in India iets voor haar te regelen. Wat zou er anders van je vriendinnetje terecht komen? Waarschijnlijk niet veel. Heel veel succes ermee en we duimen voor jullie.

  • 22 Juli 2009 - 20:36

    Rianne:

    Heeeey vrouwke,

    Ik kon geen andere plaats vinden om een bericht te typen dus doe ik het hier. Hopelijk lees je het nog!!!

    Hele fijne reis, maak er wat moois van daar, maar dat is aan jou wel besteed.

    Ik ben benieuwd wat de rest van de groep er van gaat vinden. Ze zullen wel moeilijke momenten mee gaan maken. Maar dat maakt ze sterk!

    Groetjes en dikke X Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

Kindia groepsreis

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2009

Een vruchtbaar laatste weekje

13 Augustus 2009

India en ik

08 Augustus 2009

Evaluatiedagen

04 Augustus 2009

Veel gereis!

27 Juli 2009

De eerste dagen
Annemieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 83235

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

Op naar India - deel 15!

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Anamika in India deel 11

27 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Reis 10!

08 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Geertje en Annemieke naar India

15 November 2012 - 14 December 2012

India deel 8!

10 Januari 2011 - 08 Februari 2011

Kindia in beeld 2011

23 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Kindia groepsreis

Landen bezocht: