Samen aan de slag op JET - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu Samen aan de slag op JET - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

Samen aan de slag op JET

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

22 December 2013 | Nederland, Eindhoven

Wat gaat de tijd toch snel. India deel 9 staat op de planning! Het zal weer een bijzondere, maar deze keer ook vreemde reis worden. Een bijzondere reis, omdat Eefje en Geertje, allebei voor de eerste keer, met me meegaan naar het project JET. Ook mijn moeder reist af naar India en zal Raja, Josefine en de kids van het project gaan ontmoeten. Hans en Sonja reizen in dezelfde periode ook naar India. Voor hen en voor mij zal de reis ook een beetje vreemd zijn. De afgelopen weken hebben we drie keer verdrietig nieuws gehad vanuit de projecten in India. 3 december is mevrouw Bhanumathi, directrice van Jwala Home (http://www.kindia.nl/kindia-in-india/jwala-home) plotseling aan een hartaanval overleden. Op 6 december is na een ziekbed van 1,5 jaar Albert in Puducherry overleden en heeft hij zijn levernswerk, het Mahathma Gandhi Home voor bejaarden los moeten laten.
En of dit nog niet erg genoeg was, belde Raja, directeur van het project JET (http://www.kindia.nl/kindia-in-india/jet), mij afgelopen week met het bericht dat leraar Muthu onverwachts op 50-jarige leeftijd is overleden.
Bijzondere mensen met wie we een persoonlijke band hadden. Het is fijn dat we er op korte termijn naar toe kunnen gaan, maar het zal confronterend zijn om de projecten zonder deze mensen aan te treffen.

Eefje Vangangelt zal eind januari het spits afbijten en in haar eentje naar India afreizen. Op het vliegveld zal Raja haar ophalen en meenemen naar JET. Twee weken later zullen Geertje en ik, na een omweg via Delhi en een korte kennismaking met het noorden van India, Eefje op JET gaan vergezellen. In dezelfde periode reizen mijn moeder en Hans en Sonja ook af naar India.
In de 3e week van februari zullen we allemaal samenkomen op het project JET om daar het nieuwe tehuis te gaan openen. Op dit moment vordert de bouw snel en kan het huis in februari in gebruik genomen worden. Super leuk vind ik het dat Eefje en Hans, mede-4daagselopers hier ook bij zijn. Dankzij het bij elkaar gelopen bedrag met de Nijmeegse 4daagse hebben we immers de financiering van de bouw van dit tehuis rond gekregen. De verdiende groepsmedaille is mooi ingelijst en krijgt een mooi plekje in het tehuis.

Geertje is onderwijsassisent op de Sterrenkijker in Uden, een school voor speciaal onderwijs aan kinderen met ontwikkelingsproblemen in de leeftijd van 5-13 jaar. De kinderen van de Sterrenkijker vinden het maar wat spannend dat juffrouw Geertje les gaat geven op een school in India. En daarom besloten ze hun juf te helpen. Afgelopen woensdag, 18 december organiseerde de Sterrenkijker een kerstmarkt voor alle leerlingen en hun familie. De kinderen hadden voor deze gelegenheid kerstkaartjes geknutseld die juf Geertje mocht verkopen voor het project in India. De opbrengst, inclusief de bijdrage van de Wilde Ganzen, was maar liefst € 368,30!
Ook hebben veel kinderen een vlaggetjes geknutseld voor een kind van het project JET. Juf Geertje neemt al deze vlaggetjes mee zodat de hele slinger een mooie plek krijgt in het schooltje op JET.

Vanaf nu zijn de voorbereidingen en belevenissen van Geertje en mij in India weer te volgen op deze site.

Groetjes, Annemieke

• 22 December 2013 - 15:52

Janny:

Leuk en spannend weer tegelijk! Ik geniet iedere keer weer van de prachtige verhalen. Zo kan ik India ook een beetje zien, want komen zal ik er nooit!

• 22 December 2013 - 16:52

Yya:

We gaan jullie weer volgen! Succes met de voorbereidingen.

• 26 December 2013 - 09:45

Wilma:

Hoi Annemieke. Succes met je voorbereidingen en maak er mooie reis van. Als ik je eerste verslag lees zal het misschien niet altijd even makkelijk zijn maar maak er een bijzondere reis van. Ga je weer volgens, groetjes wilma

• 28 December 2013 - 21:37

Geertje:

Wat gaat de tijd snel...we gaan al bijna naar India! Ik heb er echt heel veel zin in om met Annemieke naar India te gaan, naar project JET. Wat hebben de kinderen mij goed geholpen op school voor het project door hele mooie kerstkaarten te maken, echt super!!:)

• 29 December 2013 - 10:24

Herman:

We gaan jullie volgen, laat ons thuisblijvers erbij betrokken voelen door veel mooie verhalen te schrijven. Succes!

• 28 Januari 2014 - 10:26

Hans Peeters:

Via Geertje ben ik contact gekomen met Annemieke en Kindia. Als spelspecialist geef ik speltips voor spelen met geen of weinig en eenvoudige middelen te steun ik Kindia. Ik wens deze voor mij nu al bijzondere mensen evenals de andere vrijwilligers die zich vrijwillig met hart en ziel voor dit goed doel inzetten veel succes maar ook veel plezier. Ik ben nu al benieuwd na de reisverhalen. Toi, toi, toi.

• 06 Februari 2014 - 18:44

Sjoerd & Jeanine:

Hoi, We hebben ons zojuist aangemeld voor jouw volglijst. Je staat weer op het punt van vertrekken, misschien voor jou wel het belangrijkste moment van het jaar. Doe de groeten aan Eefje en de anderen, en geniet er samen van daar! Goede reis. groetjes, Sjoerd en Jeanine

• 06 Februari 2014 - 22:21

Adri Enthoven:

We wensen jullie een mooie reis en veel succes met jullie werkzaamheden bij JET!