Feestdag - Reisverslag uit Chinna Salem, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu Feestdag - Reisverslag uit Chinna Salem, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

Feestdag

Door: Geertje

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

24 Februari 2014 | India, Chinna Salem


Jee wat een bijzondere dag was het gister!! Het huis werd officieel geopend en ik vierde mijn verjaardag alvast! Annemieke wil jullie graag vertellen over de opening van het huis, dus vertel ik jullie graag over mijn verjaardag hier op het project!
Omdat het gister zondag was ging ik eerst met de familie mee naar de kerk. Ook de moeder van Annemieke en Piet gingen mee. We hebben een wagen volgeladen, ha ha. We zaten met heel de family in de auto, hutje mutje op elkaar, maar dat is hier heel normaal in India.:) Soms zie ik ze wel eens met 2 volwassenen en 4 kinderen op 1 motor!! Maar goed…we kwamen aan in de kerk ( wit huisje) en inmiddels hebben we daar zeker 3 uur gezeten…Jee het was een hele beleving voor mij…..Maar interessant om eens mee te maken hoe dat in deze cultuur gaat. Op het laatst moesten Piet, Truus en ik iedereen gaan zegenen. God is great zeiden ze steeds tegen me en ze wilde dat ik mijn hand op hun hoofd legde, deed ik dat maar. Allemaal heel bijzonder dus.:)
Daarna reden we meteen door naar het project om de feestdag te gaan vieren!
Ik had mijn mooie sari aangetrokken en stond heel mooi! Ook bij Eefje stond het super mooi!
Toen ik aankwam op het project waren alle kinderen al binnen in het klaslokaal, maar ik mocht er niet in….oh jee het begon al met de verrassingen… Ik stond nieuwsgierig te wachten tot ik naar binnen mocht en na 5 min was het zover…Kom maar geertje, zei Annemieke. En toen ik naar binnen liep klapte er 2 partypoppers ( ondanks dat ze afgepakt waren op het vliegveld, had eefje er hier toch nog 2 kunnen kopen!) Echt leuk al die gekleurde papiertjes in de lucht en ja hoor…alle kids van het project zaten daar en zongen in het Tamils lang zal ze leven..Dat was een mooi moment!! Op de schoolborden hadden de kinderen hele mooie tekeningen gemaakt met happy birthday erop. Ik kreeg een hele mooie bloemenketting om mijn nek en 1 voor om mijn hoofd. De bloemen roken zo lekker! Daar stond ik dan in mijn mooie sari met een bloemenketting om mijn hoofd en nek… Alle kids feliciteerden mij op zijn Nederlands met 3 kussen, was erg vreemd voor hun, heel grappig! Toen gezellig even kletsen met elkaar en toen kwam de officiele opening van het huis! ( Daar vertelt Annemieke nog over).
Na de opening was de verrassing nog niet klaar. De kinderen gingen allemaal zitten en er werd een stoel voor me klaar gezet, waar ik mocht gaan zitten en al die koppies die me aan keken, zo leuk! En toen werd er een hele mooie Indiase taart voor me neer gezet….met kaarsjes erin, die ik moest uitblazen. Echt heel leuk was dat! Ik sneed de taart aan en het eerst stukje werd me aangereikt door Josephine (moeder van het gezin) maar niet zomaar aangereikt..nee echt zo grappig het werd gewoon in mijn gezicht geduwt….Oh echt heel mijn gezicht zat onder, zelfs in mijn neus,,, ik moest zo hard lachen en de kinderen natuurlijk ook!!! Daarna gingen we met zijn allen van de taart smullen. Om de beurt mochten ze me feliciteren en kregen dan een stukje taart. Van het eerst kind dat mij feliciteerde kreeg ik een envelop. Ik dacht wat leuk van hun, maar toen ik het las was het in het Nederlands…ik dacht wat leuk van Annemieke, maar toen ik verder las bleek de kaart van mijn tante te zijn en daarna kreeg ik nog een stuk of 20 kaarten allemaal van familie en vrienden uit Nederland, oh dat was echt zo leuk!!!!! Want ondanks dat het hier zo bijzonder is, mis ik mijn vriend familie en vrienden uit Nederland ook natuurlijk . Dus dat was zo leuk om al die kaartjes te lezen!!! Bij deze allemaal super bedankt voor jullie lieve leuke mooie kaartjes!!!!!!! Deed me echt goed! (Annemieke en Anne hadden dit in Nederland geregeld) Anne bij deze heel erg bedankt!!:) En Eefje had met de kids van het project een super mooi boek voor me gemaakt met allemaal tekeningen van de kinderen en een hele mooie foto van alle kinderen van het project! Zo blij mee!!!
Toen begon de dansvoorstelling en dat was echt een succes. Iedereen had er van genoten!!!
Daarna hadden we nog een spelletjesmiddag en tussen door werd er telkens nog flink gedanst, ze hadden de smaak te pakken, zelfs de jongens vonden het dansen super leuk!
Voor dat ik het in de gaten had, was het al weer bijna 18.00u. Tijd om weer terug te gaan naar het huis van de familie. De kinderen en wij waren moe en voldaan van deze super leuke dag!!
Wat hebben we met zijn allen enorm genoten..Ik heb de hele middag met een big smile rond gelopen. :)Een mooiere verjaardag kon ik me niet wensen met al die lieve kids en mensen! Dit was echt een hele speciale mooie verjaardag!!
Bij deze wil ik Annemieke enorm bedanken die dit allemaal heeft geregeld!!! En Eefje en de familie natuurlijk ook!!
Hoe de opening is verlopen horen jullie nog van Annemieke….:)

Lieve groetjes,
Geertje

Ps. Heel Leuk al jullie reacties!!

  • 25 Februari 2014 - 15:17

    Tan:

    Een bijzondere verjaardag om nooit te vergeten....

    Je hebt t verdiend!!

    Dikke knuf tan


  • 25 Februari 2014 - 15:57

    Teun :

    Zo te lezen een super verjaardag gehad, idd eentje die je niet zult vergeten!
    Mooie verrassing dus.. Xx

  • 25 Februari 2014 - 16:48

    Sjoerd En Jeanine:

    Wat leuk dat je zo je verjaardag hebt kunnen vieren op deze bijzondere dag op deze bijzondere plaats, tussen al die bijzondere mensen!

    groetjes, Sjoerd en Jeanine

  • 25 Februari 2014 - 20:00

    Pieter En Amanda:

    Ha die Gertes (inmiddels in India 32 winters oud!),

    Hieperdepiep Hoeraaaa! Gefeliciteerd meis! Ik maak me al helemaal een beeld van jou in je mooie sari en bloemen in het haar….

    Dikke kus en knuffel

  • 25 Februari 2014 - 23:01

    Anne:

    Jaaaa...inderdaad in India ben je al jarig! :)
    HAPPY BIRTHDAY TOOOOOOOO YOUUUUUUUUUUUUU!!!!!!!!!

    LANG ZAL ZE LEVEN, LANG ZAL ZE LEVEN, LANG ZAL ZE LEVEN IN DE GLORIA, IN DE GLO-RI-A, IN DE GLO-RI-AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! :)

    Gefeliciteerd lief zusje en een hele fijne dag vandaag!!

    En wat leuk en fijn om te lezen dat de feestdag zo goed is verlopen zondag en dat het zo bijzonder was! Mooie ervaringen en belevenissen!!

    Geniet nog van alles daar, tot snel :)

    Liefs, Anne xxx

  • 26 Februari 2014 - 07:05

    Lucy:

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Wat een speciale verjaardag heb je gehad! Mooi om te lezen! Liefs x

  • 26 Februari 2014 - 13:24

    Janny:

    Lieve Geertje, Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wat bijzonder om zo'n dag in India te mogen vieren. Denkelijk zal deze dag je je hele leven bijblijven.

  • 26 Februari 2014 - 14:41

    José En Ton:

    Lieve Geertje en Annemiek,Bedankt voor jullie mooie reisverslagen.Ja Geertje,dat is nou India,ongelofelijk,boeiend,verbazend en.. een land,dat je je hele leven nooit meer zult vergeten.het is nu voor mij 20jaar geleden,dat ik daar maanden was.De sari staat je geweldig.kennen zij Sathya Sai Baba??

    Geniet,geniet en blijf je verwonderen en als je kunt,Neem wat Indiase muziek mee.

  • 26 Februari 2014 - 18:25

    Groep Maria De Sterrenkijker:

    Hoi Geertje!! Happy birthday to you, in de wei staat een koe en die koe zegt:ai lof Joe!" Happy birthday to you!!! Gefeliciteerd, we missen je.....en toch een fijne dag!! Van ons allemaal en juf Maria daaaaaaaaag tot na de carnavalsvakantie....

  • 03 Maart 2014 - 19:14

    Albert Latijnhouwers:

    Geertje,
    De laatste week is al weer aangebroken. Ik hoop dat je nog een paar mooie dagen meemaakt op het project. Maar het is ook fijn als je weer terug bent in Nederland. Ik ben benieuwd naar al je indrukken en belevenissen. Tot zaterdag.
    Albert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Chinna Salem

Geertje en Annemieke naar India

Samen aan de slag op het project JET

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

Laatste dag

26 Februari 2014

Een beetje stiller hier......

24 Februari 2014

Feestdag

22 Februari 2014

Gezellig dagje uit

17 Februari 2014

Van Noord naar Zuid
Annemieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 455
Totaal aantal bezoekers 83182

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

Op naar India - deel 15!

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Anamika in India deel 11

27 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Reis 10!

08 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Geertje en Annemieke naar India

15 November 2012 - 14 December 2012

India deel 8!

10 Januari 2011 - 08 Februari 2011

Kindia in beeld 2011

23 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Kindia groepsreis

Landen bezocht: