Daar zijn we dan eindelijk in India!!! - Reisverslag uit Jaipur, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu Daar zijn we dan eindelijk in India!!! - Reisverslag uit Jaipur, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

Daar zijn we dan eindelijk in India!!!

Door: Geertje

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

09 Februari 2014 | India, Jaipur

Waar we zo lang naar uitgekeken hebben!! Whoooo … wat een bijzondere wereld is het hier!:)
Terwijl ik dit schrijf zit ik trouwens bij de kachel haha! Ga ik ook een keer naar India..:) Het is nu ook 22.00u.
We zijn vannacht aangekomen in New Delhi na een prima vlucht van 6 uur en 40 min, dus dat was een meevaller! Toen we op het vliegveld in Delhi waren roken we meteen het geurrijke India. Een sterke geur wat rook naar wierook, parfum. Toen we naar buiten liepen stonden er tientallen mannetjes in witte pakken met bordjes. Onze chauffeur stond meteen voor onze neus dus konden we lekker snel naar ons hotelletje. Dus alles was lekker vlot gegaan. Het was zeer mistig waardoor je niet veel mee kreeg van de stad en daarbij waren we ontzettend moe. Eenmaal aangekomen in ons hotelletje heb ik geslapen als een roos met een prima zelfs heerlijk bed!!:) Annemieke helaas wat minder goed geslapen, maar ‘s ochtends vroeg na 4 uurtjes slaap stond Annemieke al weer fris en fruitig naast mijn bed. Nou ja Annemiek fris en fruitig…dat kwam een uurtje later. Ons ontbijtje begon met een lekkere toast met scrambled egg, best lekker. Aan de kruidige indiaanse thee met melk moest ik nog wel even wennen..
Daarna vertrokken we naar de stad Jaipur. Het zonnetje scheen al lekker. Er was er al een hoop te zien, en begonnen de vele verhalen die ik had gehoord over India werkelijkheid te worden…jee zo’n tochtje had ik nog nooit meegemaakt… Ik wilde eigenlijk nog even wegdutten, omdat ik nog erg moe was van de reis, maar dat was lastig.. Het ene getoeter na het andere. Ze halen elkaar van alle kanten in en door hun getoeter laten ze dat weten. Op vele auto’s staat ook “blow horn” :-).
Maar ook wat voor verkeer…een dromedaris die als werkdier wordt gebruikt loopt tussen het drukke verkeer door, apen, koeien langs de weg.. Het was al een hele spectaculaire tocht naar Jaipur.
We kwamen aan bij een heel mooi hotelletje met een mooi zwembad erbij en hebben daar even heerlijk aan het zwembad gezeten in het zonnetje.
Daarna gingen we de stad in te voet en dan merk je pas echt wat India is….!!!
Het leek wel of we in een film terecht waren gekomen of in de fatamorgana…Ik kan het nog eens niet beschrijven!! Jee ik ben er nog van onder de indruk en ben blij dat we nu weer even in de stilte zijn op onze hotelkamer.. De mensen, het leven hier, het lijkt wel of je 100 jaar terug gaat in tijd.. en de drukte, de geuren, stank, rotzooi, gewoon het leven op straat is gewoon niet te beschrijven… Maar we hebben op een rustige plek samen met de moeder van Annemieke en kennis Piet een heerlijk biertje gedronken en gezellig bij gekletst. En daarna ook heerlijk Indiaas gegeten, maar ohhhh was behoorlijk pittig.
De moeder van Annemieke en kennis Piet hebben een rondreis door Noord India met een groep . Ook zij komen straks naar het project Jet in het Zuiden waar we allemaal ontzettend veel zin in hebben!!!:)
We gaan zo lekker slapen, morgen vroeg hebben we een leuke tour in Jaipur!!

Tot hier even onze belevenissen van 1 dagje!:)

Groetjes Geertje

• 09 Februari 2014 - 19:23

Sjoerd:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Geniet van je reis samen, mooie eerste indrukken!
    groetjes, Sjoerd

• 09 Februari 2014 - 19:50

Monique:

Fijn dat alles goed is gegaan! Veel plezier daar en tot het volgende verhaal :-)
    groetjes Monique

• 09 Februari 2014 - 20:28

Juul:

o ja ff het linkje van vorig bericht knippen/plakken in de adresbalk

• 09 Februari 2014 - 21:19

Clemy:

Blij, dat jullie goed en wel gearriveerd zijn. Mooie beschrijving zo van de eerste indrukken. Geniet er van. Rust goed uit. Groetjes! x

• 09 Februari 2014 - 21:48

Antonet:

Hoi lieve Geertje,
    Wauw, wat een indrukken meteen al..ben in ieder geval blij dat de vlucht voorspoedig verliep, ondanks de vertraging die jullie hadden. En je hebt lekker geslapen, jammer dat Annemie minder goed geslapen had, hopelijk lukt dat nu wel? En wat je schrijft, die drukte van mensen, dieren, het getoeter, kortom overal geluiden en geuren. Wat komt er veel op jullie af, maar ook indrukwekkend. Laat het gebeuren en geniet..ik hoop snel weer meer te lezen van je reisverslag!!

Dikke knuffel xx mama. En groetjes aan Annemie!

• 09 Februari 2014 - 23:15

Maria Eijkholt:

Hoi lieve Geertje! Ik kon niet wachten met kijken op de site om jouw eerste verslag te lezen.En gelukkig schreef je al wat ! Wat een avontuur,zeg! Fijn dat de reis zo voorspoedig is verlopen...ik heb aan je gedacht!! Veel plezier...GENIET ....en go with the flow !!
    XXX Maria

• 10 Februari 2014 - 08:32

Eric:

Hee meiden, Leuk om de eerste belevenissen te lezen. Back home..... !!!
    Ik hoop dat jullie ieder toekomt aan je 'reis'.
    Geniet van het moment en elkaar.
    Gr. Eric

• 10 Februari 2014 - 11:24

Eefje:

Wauw Geertje! Zo grappig hoe jij alles omschrijft.. :P Zo ervaar ik het dus ook ;) Maar heel cool! Geniet van jullie mooie reis! En tot vrijdag! :)
    X

• 10 Februari 2014 - 17:19

Teun Latijnhouwers :

Goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen!
    Ook mooi om te horen dat je zo onder de indruk bent van de eerste indrukken, haha.
    Geniet ervan beide, enjoy! Xx

• 10 Februari 2014 - 19:46

Amanda En Pieter:

Ha die lieve Gert,

Ja, dat dit ook op onze mooie aarde bestaat he… Als het je boven het hoofd stijgt zoek dan lekker de rust op van je hotel. Het vraagt nogal wat om alles te verwerken. Je zult het allemaal heel intensief beleven. Nog een tip, maar misschien wist Annemie dit ook al wel: let op voor bedriegers onder de mensen;) Waarzeggers op straat bijvoorbeeld. Hmmm ben wel een beetje met jullie mee op reis… Fijn dat ik toch mee kan dromen terwijl ik hier niet verder kom dan de Bosse Broek;)
    Geniet ervan en ik volg jullie heel graag!!! Dikke dikke kus ook van Boske