Wilde plannen - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu Wilde plannen - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

Wilde plannen

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

31 Juli 2007 | Nederland, Helmond

Langzaam beginnen de wilde ideeën een beetje vorm te krijgen. Ik wil weer zo veel gaan doen voor en met de kinderen van de projecten, maar ik heb ondertussen ook geleerd dat het heel belangrijk is om alles wat maar mogelijk is al in Nederland voor te bereiden. Want de kans dat in India de stroom uitvalt als je de computer nodig hebt, dat de printer niet print, er geen kopieerapparaat in de buurt is of dat de benodigde materialen niet verkrijgbaar zijn, is net effe ietsie groter dan in Nederland. Daarnaast vind ik het zonde om de kostbare tijd met de kids kwijt te zijn aan voorbereidingen die ik ook in Nederland al had kunnen doen. Zoals de opzet van de Hollanddag; een dag vol met Hollandse spelletjes. De spelletjes zijn reeds bedacht, het schema van de spelrondes is in elkaar gezet en de benodigde formulieren draai ik binnenkort alvast uit.

Vanuit Chennai, waar ik 27 november met Hans en Sonja midden in de nacht aan zal komen, reizen we door naar Pondicherry. Hans en Sonja zullen daar de rest van de tijd vooral blijven, ik blijf maar een paar dagen op Boys Home. Ten eerste om de verjaardag van Sathish Kumar, één van mijn kleine vriendjes daar, mee te vieren en ten tweede om samen met Hans te regelen dat de jongens van de Carpentry School op Boys Home twee tafeltennistafels gaan maken. Eén voor Boys Home en één voor JET, het project voor gehandicapte kinderen. Want JET is mijn volgende bestemming. Vorig jaar ben ik er een paar dagen geweest, maar deze keer wil ik er het grootste deel van mijn reis blijven. We zijn met Kindia zo hard aan het werk om JET verder op weg te helpen (zie laatste twee nieuwsbrieven op www.kindia.nl)! Ik wil de kinderen echt leren kennen, ze Engelse les geven, met ze knutselen, spelletjes spelen en ze leren pingpongen. De meeste kinderen hebben een handicap, maar dat mag niet baten. We fabriceren gewoon een tafeltennistafel-met-poot-omklap-systeem zodat we de tafel lager kunnen maken en de kinderen zittend of steunend ook een balletje kunnen proberen te slaan. Als ze maar plezier hebben!
Van een aantal kinderen van JET heb ik een fotootje op deze site geplaatst, zie het fotobestand dat bij dit bericht hoort.

Enig probleempje is nog een slaapplaats op JET. Want een plekje waar ik mijn spullen veilig kan opbergen en waar ik een eigen bed heb, is toch wel gewenst! Die ruimte is er niet echt op JET en een hotel is er ook niet in de buurt, want het project ligt in een afgelegen dorpje.
Nou ja, we zullen wel zien, desnoods ga ik in een hotel een eindje verderop zitten, huur ik een brommer en waag ik me de weg op tussen de koeien, riksja’s, auto’s, fietsers, kippen, bussen, brommers, voetgangers en straathonden! En dan maar toeteren!

  • 31 Juli 2007 - 21:08

    YM:

    Ho, ho, moet ik echt twee maanden in angst zitten. Ik weet hoe ze in India rijden, levensgevaarlijk. En daar wil jij op een brommertje tussendoor gaan tuffen !!!!!


  • 02 Augustus 2007 - 07:25

    Linda:

    HE anemiek!

    Ik ben aangekomen bij JL. Khali Das, Karthik en John britto gaan nu heir naar school. Ik ga vanmiddag naar pondy. het is zo goed je plannen te horen. Ik bel je morgen dnek ik om ff te overleggen over Jet. Ik ga denk ik maar 1 of hoogstens 2 dagen ff overleggen....heir alles kids:D....laat je snel meer weten!

    liefs linda

  • 02 Augustus 2007 - 23:29

    Joost En DJ:

    Hey Anemika,

    Wij net weer terug, jij vol in de voorbereidingen... Slim hoor, van die stroom.. haha, wij zaten de laatste 3 dagen zonder stroom in het huis...

    Heftige tijden weer gehad, maar het was weer geweldig en niet, je kent het wel. Namens Dominic heel erg bedankt voor de koe!!! Er wordt lekker melk van gedronken en binnenkort ook verkocht, want ze houden nu melk over! Geweldig dus...

    Veel plezier met de verdere voorbereidingen en we spreken elkaar snel

    xjx & xdjx

  • 12 Augustus 2007 - 10:02

    Bart:

    he annemieke,

    leuk dat jullie allemaal weer terug gaan. het is nu ook geweldig om linda's verhalen weer te lezen, dus dat zal bij jou en hans en sonja ook zeker weer het geval zijn! Ik zal je volgen!

    groetjes, Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Helmond

Kindia groepsreis

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2009

Een vruchtbaar laatste weekje

13 Augustus 2009

India en ik

08 Augustus 2009

Evaluatiedagen

04 Augustus 2009

Veel gereis!

27 Juli 2009

De eerste dagen
Annemieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 83275

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

Op naar India - deel 15!

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Anamika in India deel 11

27 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Reis 10!

08 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Geertje en Annemieke naar India

15 November 2012 - 14 December 2012

India deel 8!

10 Januari 2011 - 08 Februari 2011

Kindia in beeld 2011

23 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Kindia groepsreis

Landen bezocht: