We can see you, akka!!! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu We can see you, akka!!! - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

We can see you, akka!!!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

23 Augustus 2007 | Nederland, Helmond

Een feestje in India en wel mijn eigen verjaardag! Afgelopen zondag werd ik alweer een jaartje ouder en dat wilden mijn Indiase vrienden Raja en Josephine van het project JET, het project voor lichamelijk gehandicapte kinderen, niet ongemerkt voorbij laten gaan.
Een paar weken terug heeft Raja een webcam gekregen, waardoor live contact met het project nu mogelijk is. Vorige week hebben we dit voor het eerst getest en de kinderen vonden het maar wat vreemd om mij via de computer aan de andere kant van de wereld te zien. “We can see you, akka!!!” (De kinderen noemen mij ‘akka’, wat ‘zus’ betekent.)
Zondag kon ik dus mijn feestje in India ‘bijwonen’. En dat was prachtig! Na een aantal netwerkproblemen en stroomstoringen, kwamen de kids één voor één zwaaiend in beeld. De kleine ruimte waarin ze leven, hadden ze mooi met ballonnen en slingers versierd. Er werd gezongen en ieder kind kreeg een stukje taart.
Daarna mocht mijn nichtje Willemijn chatten met Mala. Al een tijdje probeer ik voor alle kinderen van JET een penvriendje of -vriendinnetje in Nederland te vinden. Willemijn schrijft sinds kort met Mala. Mala is 13 jaar en woont op JET. Zelf vertelt ze:
’Iedereen haatte me omdat ik met een handicap geboren ben. Ik mis mijn linkerhand. Zelfs mijn vader had een hekel aan me en heeft me verlaten toen ik 2 jaar was. Eén keer per jaar ga ik naar huis om mijn moeder te bezoeken. Ik werd niet goed door mijn moeder verzorgd doordat ze erg arm is en mijn familie behandelde me slecht. Toen ik 6 jaar was, mocht ik op JET komen wonen en nu zit ik in de 8e standard. Ik krijg nu 3 maaltijden per dag, heb kleren om te dragen, vrienden die van me houden, gratis scholing en een veilige plek om te slapen. Omdat zelfs mijn eigen familie niet van mij houdt, ben ik erg verrast dat Willemijn uit Nederland mijn vriendinnetje wil zijn.’
Het is voor Mala heel speciaal om een penvriendinnetje te hebben. Nog nooit heeft ze iets van zichzelf gehad en de brieven van Willemijn zijn voor haar dan ook heel waardevol. Mala straalde toen ze via de webcam met Willemijn kon praten. Haar woorden werden door Raja vertaald en Willemijn reageerde in het Engels. Ruim een uur hebben de meiden met elkaar gekletst. En dat was prachtig om te zien!
Het kost zo weinig moeite en voor de kinderen is het zoveel waard. Ik zie dat het ze een beetje eigenwaarde en zelfvertrouwen teruggeeft.

Mocht je ook kinderen in Nederland kennen die graag met een kindje in India wil schrijven, laat het me dan weten, want er zijn nog kinderen genoeg op de projecten die allemaal een schrijfmaatje verdienen!

  • 25 Augustus 2007 - 11:06

    Ton:

    Hoi Annemieke,

    Ook van mij dan alsnog gefeliciteerd!
    Ik hoop dat je nog heel veel jaren je verjaardag mag vieren met de kinderen in India, van welk project je dan ook !!
    En mogelijk elk jaar een ander project, wat mogelijk zou kunnen betekenen dat het met het vorige project goed gaat.
    Hoe dan ook , ik blijf bewondering houden voor jouw inzet en die van de andere mensen van "jouw stichting Kindia".
    Succes en houd me op de hoogte.

    Groeten
    Ton

  • 25 Augustus 2007 - 13:49

    Willemijn Coenen:

    het is een prachtig verhaal en goed uitgelegd ik hoop dat veel mensen erop zullen reageren ( ik vind die foto eronder prachtig :D)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Helmond

Kindia groepsreis

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2009

Een vruchtbaar laatste weekje

13 Augustus 2009

India en ik

08 Augustus 2009

Evaluatiedagen

04 Augustus 2009

Veel gereis!

27 Juli 2009

De eerste dagen
Annemieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 148
Totaal aantal bezoekers 83277

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

Op naar India - deel 15!

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Anamika in India deel 11

27 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Reis 10!

08 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Geertje en Annemieke naar India

15 November 2012 - 14 December 2012

India deel 8!

10 Januari 2011 - 08 Februari 2011

Kindia in beeld 2011

23 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Kindia groepsreis

Landen bezocht: