De kriebels - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu De kriebels - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

De kriebels

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

12 November 2007 | Nederland, Helmond

Nog maar even en dan vertrekken Sonja, Hans en ik naar India. Al maanden kijken we er samen naar uit. We hebben er zoveel zin in!
Maandag 26 november vliegen we via Londen naar Chennai, waar we midden in de nacht aan zullen komen. Vandaaruit zullen we nog een rit van ongeveer drie uur naar Puducherry (voorheen Pondicherry) maken. Sonja gaat daar net zoals twee jaar geleden werken op Jwala Home, een project voor geestelijk gehandicapte meisjes en vrouwen. Hans gaat helpen op Don Bosco Boys Home, het project voor straatjongens waar ik in 2003/2004 een halfjaar gewerkt heb. Ik zelf zal hier ook een paar dagen verblijven, want ik wil de jongens van dit project heel erg graag terug zien.
Waarschijnlijk zal ik vrijdag 30 november naar Nainar Palayam, een afgelegen dorpje in de binnenlanden van Zuid-India, gaan. Hier ligt het project JET, waar verstoten kinderen met een lichamelijke handicap (vaak als gevolg van de ziekte polio) worden opgevangen.

De praktische zaken, zoals een geldig paspoort, een visum, de tickets, een reisverzekering en inentingen zijn al lang geregeld. Een map met knutselideeën, materiaal voor de Hollanddag en de Finding Nemo Day en een Engelse lesmethode liggen klaar. En mijn rugzak ga ik zondag pakken. Kortom: ik ben er helemaal klaar voor!
En toch heb ik de kriebels. Ik ga deze reis alweer voor de vierde keer maken, maar stiekem vind ik het best wel heel spannend. Want de omschakeling van mijn leventje hier naar mijn leventje in India en andersom vind ik niet altijd makkelijk. Maar daar tegenover staan zoveel mooie ervaringen, waar ik zo van kan genieten. En daarvan ga ik jullie allemaal op de hoogte houden via deze site!

  • 13 November 2007 - 09:16

    Harrie Kanters:

    Hallo Annemieke,
    Dat 'gekriebel' is heel herkenbaar. Een voorteken hoe spannend het allemaal zal gaan worden daar in India. Heel veel groetje aan de twee vrijwilligers die daar werken: Nienke en Jitteke. Maar voor je weggaat kom je nog even langs in Amsterdam. Kunnen we nog even bijpraten over het op touw zetten van een groepsreis naar India.
    Ik zie je in Amsterdam voordat je in lucht in gaat op weg naar Amsterdam.
    Liefs en groetjes, Harrie

  • 13 November 2007 - 17:15

    Christel:

    Dag Sonja,Annemieke en Hans

    Een fantastische en vruchtbare India-reis toegewenst.
    Proficiat met jullie initiatieven.
    Groetjes aan het ganse team
    Christel van Kindia Belgïe

  • 13 November 2007 - 17:29

    Bas L. :

    Alvast heeel veel succes voor straks in India, en maak er weer iets moois van!

  • 13 November 2007 - 17:36

    Rianne:

    Het aftellen is natuurlijk al lang begonnen, maar de laatste dagen gaan extra snel. Nog even dit, nog even dat en voor je het weet zul je in het vliegtuig zitten...

    Annemieke en alle andere mensen die de komende tijd met je mee gaan of je op komen zoeken, zoals je collega's van Vrijdag, maak er wat moois van!!!

    Groetjes Rianne Vogels

  • 13 November 2007 - 22:18

    Linda:

    Hi annemiek! ( en hans en sonja natuurlijk!)

    Voordat ik je heel veel plezier, geluk en succes ga wensen, en kusjes ga meegeven voor de jongens: 'de nemo dag'. Ik had al wel het een en ander verteld he, en het programma staat ongeveer wel op mn site,maar als je nog ideen nodig hebt ofzo, moet je maar ff mailen, ik weet het nog als de dag van gister:D...maar jij zit ongetwijfeld ook zelf vol met creatieve ideen! Damn! Ik wil ook! Een paar weken terug in 1 week drie indiers ontmoet, en dan nu gaan jullie weer, plak ik mn foto's in. Ik ben jaloers! Ik wil ook! Doe alle kindjes een dikke knuffel van mij geven op de boys home, transit school en ook aan de kindjes op jet natuurlijk, maar dan moet je me nog ff introduceren;)...super tof ook dat je harrie nog gaat zien, zelfs daar ben ik jaloers op. Waarschijnlijk zie'k hem in dec als JL naar nederland komt. Jammer dat jij er dan niet bent:(.....Anyway zoals ik al zei: maak er wat geweldigs van...wederom uiteraard een topervaring voor hen en voor jou.

    Xx linda

  • 15 November 2007 - 16:58

    Maroesjka:

    Ha die Annemieke,
    jeetje, alweer naar India. Het land en de mensen daar hebben je wel gegrepen, is het niet? Geweldig dat je je zo betrokken voelt. Ik begreep van jullie mam dat de veiling veel geld heeft opgebracht. Grandioos! Ik wens je weer een hele mooie tijd in India. Geniet er van!
    liefs, Maroesjka

  • 17 November 2007 - 09:44

    Monique:

    Hai Annemieke,
    ik ga je volgende week nog zien maar ik wil via deze weg even laten weten dat ik je ontzettend bewonder voor hetgeen je nu weer gaat ondernemen en het feit dat je zoveel mensen in India weer blij gaat maken met jou passie en inzet. Ik zal vaak aan je denken en deze site goed in de gaten houden, heel veel plezier,succes en liefde gewenst daar in het verre India,

    Monique

  • 19 November 2007 - 13:37

    Rob Steinweg:

    Mooie en informatieve nieuwskrant!! Goede vlucht(en) en veel succes, ben benieuwd om straks over de vorderingen te horen. Groet, Rob

  • 21 November 2007 - 13:16

    Corry:

    Hoi Annemieke
    Heel veel succes,maak er iets van ,maar dat lukt je wel!!!
    groetjes Corry

  • 23 November 2007 - 10:22

    Petra:

    Annemieke,

    Ook al zie ik je vanavond nog: ik wens je nu al een geweldige tijd en hoop dat je bij terugkomst weer snel aan ons went.

    Groeten,

    Petra

  • 23 November 2007 - 10:23

    José:

    Hallo Annemieke,

    Ik hoop dat je het enorm naar je zin zult hebben met deze uitdaging en ook lang niet gemakkelijke opgave.
    Goed van je om je in te zetten voor kansarmen en je handen uit de mouwen te steken om hen te helpen en samen plezier te maken.
    Daarbij alle comfort en luxe over boord te zetten. Ik wens je veel sterkte en uiteraard veel goed werk toe.
    Je zult vast veel "kinderhartjes" stelen en hen leren hoe ze kunnen tafeltennissen..!

    Heel veel succes en een boeiende tijd toegewenst in India. Tot in Januari.
    José

  • 24 November 2007 - 11:10

    Dj:

    Hee kanjer!!!! Toi, toi, toi, ik ga je volgen hoor!

    Veel liefs, xdjx

  • 25 November 2007 - 21:09

    YLLS:

    Hey MBBS!!

    Geniet er van!!!!!!!!!!!!

    XX YLLS

  • 25 November 2007 - 21:37

    SNettie:

    Hoi Annemieke, bedankt voor je India-paklijst. Wat lief dat je daar nog aan dacht, zo net op het nippertje !! Nog een paar uurtjes en dan .... vliegen. Goeie reis en tot daar. Liefs, Nettie

  • 26 November 2007 - 09:28

    Rianne:

    Hey vrouwke,

    Ben je er al???? :p Ik hoop het wel als je dit leest. Hou ons op de hoogte he?!?
    Tennisster ;) Veel plezier!

    Groetjes Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Helmond

Kindia groepsreis

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2009

Een vruchtbaar laatste weekje

13 Augustus 2009

India en ik

08 Augustus 2009

Evaluatiedagen

04 Augustus 2009

Veel gereis!

27 Juli 2009

De eerste dagen
Annemieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 83265

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

Op naar India - deel 15!

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Anamika in India deel 11

27 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Reis 10!

08 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Geertje en Annemieke naar India

15 November 2012 - 14 December 2012

India deel 8!

10 Januari 2011 - 08 Februari 2011

Kindia in beeld 2011

23 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Kindia groepsreis

Landen bezocht: