Kunst voor Kindia - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu Kunst voor Kindia - Reisverslag uit Helmond, Nederland van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

Kunst voor Kindia

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

16 Oktober 2007 | Nederland, Helmond

“Akka, ik heb gedroomd. Gedroomd dat je hier bent, spelletjes met me doet en een knuffeltje voor me hebt meegenomen. Akka, wanneer ben je er echt?”
(Akka = ‘grote zus’)

Woorden van kleine Venilla, 6 jaar oud, een paar dagen geleden. Ze klapte in haar handjes van plezier toen ik haar het aan haar beloofde knuffeltje via de webcam liet zien.
Venilla is één van de kinderen van JET, een project voor lichamelijk gehandicapte kinderen in Zuid-India. Momenteel heeft hulp aan dit project de hoogste prioriteit van onze stichting Kindia. Met hulp van Kindia is door JET een meerjarenplan opgezet voor de realisatie van een nieuw school- en opleidingscentrum voor gehandicapte kinderen, onder andere bestaande uit een jongenstehuis, een meisjestehuis, klaslokalen, een bibliotheek, sanitair, een fysiotherapieruimte en speelgrond.
Samen met Wilde Ganzen en NCDO hebben we een doelstelling voor dit jaar afgesproken. Wij hebben begroot met al onze activiteiten in 2007 een bedrag van 15.000,- bij elkaar te krijgen. Met de sponsoring van Wilde Ganzen en NCDO (percentage van 150%!) moet het dan lukken om eind van dit jaar een stuk grond van circa 28.500 m2 te kopen en te starten met de bouw van twee klaslokalen. De kosten hiervan zijn 35.000,-.

Mooie plannen, maar realisatie is natuurlijk een heel ander verhaal. De reeds gedane activiteiten zoals het Driekoningen-zingen, de verkoop op verschillende markten, de Pinksterfietstocht en de gesponsorde bedragen liepen goed, maar brachten nog niet de helft van het begrote bedrag binnen. De kunstveiling op 14 oktober, afgelopen zondag dus, zou de klapper moeten worden.
En dat was ie! De samenwerking tussen zo’n 30 kunstenaars, Stichting Kindia, Rotary Son en diverse sponsoren heeft maar liefst geleid tot een opbrengst aan verkochte kunstwerken van:

negentienduizendtweehonderdveertig euros!!!!!

En doordat Wilde Ganzen en NCDO meedoen met hun 150% premie wordt dat zomaar ruim € 48.000!
Ik heb genoten zondag! Het was een spannende dag, maar nu kijk ik terug op een professionele organisatie, een goede veilingsfeer, een prachtig optreden van onze musicalvriend DJ Jansen, een gezellig diner, maar bovenal een ongelooflijke opbrengst.
De begroting van dit jaar is dus reeds ruimschoots gehaald en dan kijken we nog uit naar onze Sinterklaasactie in december.
Maar zeker is dat het stuk land en de klaslokalen er gaan komen voor JET!!!

“Lieve Venilla, nog 6 weekjes geduld en dan gaan we heel veel plezier maken samen………”

• 16 Oktober 2007 - 08:37

Dj:

Hee lieverd, het was inderdaad een heel erg bijzondere dag met heel veel mooie, bijzondere mensen....

Het heeft me weer een stukje rijker gemaakt en daar ben ik meer dan dankbaar voor!

Veel liefs en keep up the good work!

xdjx

• 16 Oktober 2007 - 12:02

Els Uit Stockholm:

Super proficiat met het bereikte resultaat!! Heb met jullie op afstand meegeleefd...

• 16 Oktober 2007 - 16:56

Clijntje:

Hey zus!!

Het was echt ontzettend gaaf zondag! Wie had dat gedacht en ooit durven dromen dat we dat met z'n allen voor elkaar konden krijgen! Maar we hebben het gedaan en kunnen er super trots op zijn!!

liefs x die Clijne!!

• 16 Oktober 2007 - 17:51

Fam. Brugmans:

Hoi, Van harte gefeliciteerd met jullie goede aktie afgelopen weekend!Vandaag staat er een stukje in het Eindhovens Dagblad.Super en ga zo door! Groetjes, Fam. Brugmans

• 16 Oktober 2007 - 17:52

Bas:

Wauw Mieke!!!!!

Wat een bedragen zeg! Goed gedaan joh! Je kunt inderdaad wel spreken van een daverend succes! :-)

Mieke, ik ben trots op je, en op de andere leden van de stichting natuurlijk!

• 16 Oktober 2007 - 19:01

Jan:

wat je allemaal met idealen kunt bereiken!!
    Vertrouwen is een mooi goed !!