Van hier naar daar en weer terug! - Reisverslag uit Pondicherry, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu Van hier naar daar en weer terug! - Reisverslag uit Pondicherry, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

Van hier naar daar en weer terug!

Door: Annemieke

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

07 Januari 2009 | India, Pondicherry

Ik heb de weg naar India weer kunnen vinden! De vlucht via Dubai is erg goed gegaan, jammer alleen dat ik geen gezellig medereizigers had en ik geen oog heb dichtgedaan. Maandagochtend 8.30 uur ben ik in Chennai aangekomen, waar Raja me ophaalde en we nog zo'n 5 uur moesten rijden naar het project JET. Gelukkig heb ik toen wel wat uurtjes geslapen.
Het was super om de kids van JET weer terug te zien. Vrolijk en enthousiast werd ik door iedereen begroet. Het mooiste was kleine Chrishnamoorty, die lichamelijk redelijk zwaar gehandicapt is en zich mondelijk moeilijk kan uitdrukken. Hij schonk me zo'n grote glimlach vol herkenning!
Even was ik ontdaan toen ik hoorde dat mijn vriendinnetje Manjula niet meer op het project is en dat Chelladurai, die een spierziekte heeft, de diagnose heeft gekregen dat hij niet meer dan 2 tot 5 jaar te leven heeft. Het is in Nederland al erg om zulk slecht nieuws te krijgen, maar hier zijn niet eens de hulpmiddelen om de rest van zijn korte leventje zo draaglijk mogelijk voor hem te maken. Echt, ik moet hier iets op verzinnen. Al is het maar een rolstoel speciaal voor hem zodat hij zich comfortabeler kan voortbewegen voor zolang hij dat nog kan.

Maandag heb ik me verder redelijk rustig gehouden om weer even de knop om te kunnen zetten. En dat was goed want vanaf gisterochtend ben ik van hier naar daar gegaan. Ik ben vele uren onderweg geweest en heb de 4 projecten bezocht waar onze groepsreis in augustus heen zal gaan en met hen de bedoeling van deze reis besproken. Dat gaat allemaal helemaal goed komen!
Met het eten ben ik tot nu toe erg goed weggekomen. Er reist hier een Italiaans gezelschap rond en toevallig heb ik hen 2 keer op een project tijdens het eten getroffen. Speciaal voor hen was er dan spagetti, salade en andere lekkere dingen gemaakt. Als dit zo door gaat dan val ik deze India-reis niet af maar kom ik juist aan!

Oja, trouwens.....nadat men mij hier begroet heeft is het eerste wat ze zeggen: "Je bent dik geworden. Hoeveel weeg je?"
Ja hoor, dat ga ik jullie ff aan je neus hangen! Heb ze uitgelegd dat het in Nederland redelijk onbeleefd is zoiets te vragen. Onbegrip alom!

Morgen komen de kinderen van JET hier naar Pondicherry. Ik wil met ze een boottochtje gaan maken en ze op het strand laten spelen. Echter vandaag heeft het onverwachts de hele dag geregend. Duimen dus maar dat dat morgen niet het geval is. Anders moet ik wat anders verzinnen....naar de film ofzo, dat hebben ze ook nog nooit gedaan. We zien wel, ik ga in ieder geval zorgen dat ze genieten, ze verdienen het zo!

Dan nog even wat speciale berichten:
- Eefje: de poppenkastpoppen zijn een groot succes. Zelfs Rajkumar komt me vragen om hem te helpen de pop om zijn spastische handje te krijgen.
- Hans en Sonja: morgen gaan we met de kinderen van JET lunchen op Jwala Home. Leuk he! Ik heb trouwens een aantal zelfgemaakte cadeautjes van jullie meiden voor jullie meegekregen.
- Sandra: toen ik aankwam op 'jouw project' hadden de kinderen net pauze. Ze zagen me in de auto zitten er riepen: "Sandra, Sandra, Sandra". Hopelijk waren ze niet al te teleurgesteld toen ik helemaal niet jou bleek te zijn! Maar ik heb ze de groetjes van je gedaan.


Tot zover,

groetjes, Annemieke

ps: ik heb gisteren geprobeerd wat zon jullie kant op te sturen. Hier is tie dan ook verdwenen, is ie aangekomen in Nederland? Of kan de 11-stedentocht al geschaatst worden?



  • 07 Januari 2009 - 17:23

    Els:

    Ha Miekske, Fijn dat je er weer veilig bent en zoveel liefde aan die gastjes daar kunt geven! Veel geluk van de familie B

  • 07 Januari 2009 - 17:37

    Evi:

    Fijn om te horen dat het allemaal oke gaat! Geniet ervan!

  • 07 Januari 2009 - 19:27

    Sandra:

    Dat zal idd schrikken zijn geweest die berichten op JET :-(
    In ieder geval wel mooi om te horen dat je al zoveel hebt kunnen doen, dan breng je de rest van je tijd daar niet zo gestresst door he! En leuk om te horen dat je in Madurantakam bent geweest! Ik ben inmiddels weer terug in Italie, maar we houden contact via de mail!
    Heel veel succes nog daar en geniet van je korte verblijf!!!!
    x
    Sandra

  • 07 Januari 2009 - 20:05

    YM:

    Hai Mieke,

    Fijn dat je je letterlijk en figuurlijk weer goed naar India hebt kunnen verplaatsen. Met je minder goede gevoel van zondagmorgen is het dus weer in orde gekomen.
    Geniet er weer van, , zeker van het buiten zijn , want wij zitten binnen, buiten vriezen we vast !! Die elfstedentocht zit er waarschijnlijk net niet in, maar koud is het wel.

  • 07 Januari 2009 - 20:32

    Bas L:

    Hé Mieke! Leuk om weer een bericht "live" vanuit India te horen. Zo te horen is het meteen weer als vanouds. Vraag die ons allemaal bezig houdt na het lezen van je bericht:HOEVEEL ZOU MIEKE NOU WEGEN? want dat blijkt nog steeds niet uit het verhaal.
    houd die zon maar bij je trouwens, ik vind het wel lekker een échte winter. Ik kan me ook slecht concentreren op het werk met al die sneeuw buiten!

  • 07 Januari 2009 - 23:47

    Sonja:

    Ha auntie Annamaika,
    Leuk om zo snel van je te horen! Hoe was het met de meiden op Jwala? Ik ben wel een beetje jalours op je hoor!Wat leuk dat je met de kids bij Jwala gaat lunchen. Veel foto's maken en geef ze allemaal een dikke knuffel van mij!
    Ik had je al een smsje gestuurd maar voor het geval je die niet ontvangen hebt: Albert kun je bellen, hij is erg enthousiast over de reis die je aan het organiseren bent.
    Veel succes en geniet er vooral heel veel van!

  • 08 Januari 2009 - 06:40

    Rianne:

    Hee vrouwke,

    Mooi dat alles goed is verlopen en het eten ook een keer smaakt ;) houden zo! Maar iedere dag spaghetti lijkt me ook niet alles...

    Ik ben weer aan het werk na een heerlijke vakantie, valt wel tegen maar ik heb weer bijna weekend :)

    Geniet er van daar!

    Groetjes x Rianne

  • 08 Januari 2009 - 11:12

    YBF:

    He MBF,

    Fijn dat je al zoveel geregeld hebt. Kun je nu lekker gaan genieten van de kids! Wel even schrikken van Chelladurai, maar we kunnen vast wel iets regelen.
    Geniet er nog van en probeer een beetje bij te bruinen dan lijk je dunner, hahaha.

    Groetjes YBF

  • 09 Januari 2009 - 15:02

    Wilma:

    Hoi Annemieke

    Wat moet het weer heerlijk voor je zijn om je kids te zien. Volgens mij leef je weer helemaal op en zij ook. Het is een korte tijd dat je daar bent maar succes met het regelen voor de zomerreis. En wat je gewicht betreft, laat ze lekker kletsen, als je je maar goed voelt en als je weer in Nederland bent gaan we lekker eten met de meiden. Mocht je afgevallen zijn kun je weer wat aankomen.
    Groetjes en geniet nog even.

    Wilma

    p.s. het is hier trouwens steenkoud, overdag vriest het nog 5 graden.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

Kindia groepsreis

Recente Reisverslagen:

25 Augustus 2009

Een vruchtbaar laatste weekje

13 Augustus 2009

India en ik

08 Augustus 2009

Evaluatiedagen

04 Augustus 2009

Veel gereis!

27 Juli 2009

De eerste dagen
Annemieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 83235

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

Op naar India - deel 15!

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Anamika in India deel 11

27 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Reis 10!

08 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Geertje en Annemieke naar India

15 November 2012 - 14 December 2012

India deel 8!

10 Januari 2011 - 08 Februari 2011

Kindia in beeld 2011

23 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Kindia groepsreis

Landen bezocht: