Even een berichtje... - Reisverslag uit Agra, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu Even een berichtje... - Reisverslag uit Agra, India van Annemieke Broek - WaarBenJij.nu

Even een berichtje...

Door: Geertje

Blijf op de hoogte en volg Annemieke

12 Februari 2014 | India, Agra


... uit het indrukwekkende land India…
We hebben al vele bijzondere mooie dingen gezien de afgelopen 2 dagen!
Vanochtend was toch wel echt het hoogtepunt! Om half 7 stonden we op om 1 van de 7 wereldwonderen te gaan bekijken; de Taj mahal! Een grafmonument die de koning liet bouwen als laatste rustplaats voor zijn grote geliefde.
Een paar weken geleden kwam er bij het programma 3 op reis ook de Taj mahal in beeld. Ik zat op de bank en dacht wow dat is mooi..Maar nu het echt met eigen ogen te hebben mogen zien, vond ik echt heel gaaf!! Het was zo ontzettend mooi, zo groot en de witte kleur straalde zoveel rust uit. De symmetrie was ook zo mooi. En we hadden een gids erbij die duidelijk engels sprak en het hele verhaal erbij kon vertellen. Dus al met al was dit een super excursie!:) Daarna naar het Agra fort geweest wat ook heel indrukwekkend was, ook mede door wat de gids er allemaal bij te vertellen had. Het fort van Agra in de Indiase stad Agra werd gebouwd in opdracht van de Mogolse keizer Akbar van 1565 tot 1571 om zichzelf en de nieuwe hoofdstad Agra te beschermen. Het gebouw staat op de werelderfgoedlijst van de UNESCO sinds 1983.
Het waren indrukwekkende excursies!

Ik begin al een beetje te wennen aan het leven hier in India…Maar van de andere kant moet ik me tegen spreken, want voor mij went het nog niet echt..
De armoede, het bedelen, de enorme drukte, het vuil overal blijft heftig…Vanuit ons hotel hebben we de Taj mahal als uitzicht en als we naar beneden kijken zien we heel veel rotzooi en armoede en dan zitten wij hier in ons luxe hotelletje…dat klopt dan niet en voelt niet prettig. Af en toe kijk je toch eens uit het raam, maar elke keer als ik dat doe zie ik iemand poepen…en zoals ik al zei, zit ik hier dan in een luxe hotel…Het verschil is te groot…en dat voelt niet fijn. Het contrast is erg groot hier, maar al met al is het ook een heel bijzonder indrukwekkend land met heel veel lieve mensen en mooie bezienswaardigheden!! We zijn dankbaar dat we dit hebben mogen zien!

Annemieke en ik kijken enorm uit om naar het project te gaan!!
Morgen gaan we weer terug naar Delhi, dan vrijdagochtend nog een leuke fietstocht door Delhi en dan vliegen we s’avonds naar het Zuiden waar het project Jet is! Ik ben zo benieuwd naar het project, alle kinderen en mensen daar! Ook voor Annemieke is dit zo geweldig om iedereen weer te zien en voor de kinderen en mensen daar om haar weer te zien! En dat ze het huis kan openen met de andere vrijwilligers die zo allemaal hun steentje hebben bij gedragen! Ik heb ook echt zo zin om daar aan de slag te gaan, te kunnen helpen! En danslesjes geven, spelletjes. Ik had al een spellesje geoefend op mijn eigen school met fietsbanden! De kinderen van de Sterrenkijker vonden het kei leuk, ik hoop dat de kinderen van Jet het ook leuk zullen vinden… We zullen het zien….! Overmorgen zijn we daar al!!! Nog even genieten van onze tour, en dat komt goed!:)

Lieve groetjes Geertje

  • 12 Februari 2014 - 21:01

    Marlies:

    Hoi Geertje en Mima,

    Mooie verhalen weer!!! Geniet!

    X

    M, J, j en e

  • 12 Februari 2014 - 22:33

    Antonet:

    Hee lieve Geertje en Annemieke,

    Nou zeg, weer een heleboel gezien! Een prachtig land met veel mooie plekken en bezienswaardigheden, maar zoals je ook omschrijft Geertje, met tegenstrijdigheden. Rijk en arm, zo dicht bij elkaar..
    Maar prijs jullie gelukkig dat je dit alles mag bewonderen en ik snap dat jullie beiden uitkijken naar project Jet. Nog even, en het is zover. Geniet ze, en ik kijk alweer uit naar jullie volgende reisverslag!

    Dikke knuffel xx mama

  • 12 Februari 2014 - 23:37

    Albert:

    Hoi Geertje,
    heel mooi om via je verhalen te horen hoe intens je geniet van de reis in India. Ik hoop dat je hiermee door gaat ( verhalen en foto's) zodat ik het gevoel heb er ook een beetje bij te zijn.
    Blijf genieten en je verwonderen.
    Liefs. Albert

  • 13 Februari 2014 - 11:24

    Geertje:

    Doen we zeker!! Veel liefs

  • 13 Februari 2014 - 11:44

    Bonny:

    Wat een gave foto's zeg! Leuk! Geniet ervan.

    Groetjes, Bonny

    Ps. Ik mis je wel op kantoor hoor, haha

  • 13 Februari 2014 - 12:21

    Teun:

    Ha zussie,
    Klinkt nog steeds goed daar! Ben toch wel benieuwd naar het project wat jullie in het vooruitzicht hebben...
    Hoor het snel :-)
    Xx Teun

  • 13 Februari 2014 - 13:11

    Tan:

    Mooi en dankbaar dat jullie getuigen mogen zijn van deze wereldwonder en al t andere verwonderlijke...!

    En tevens kun je, je ogen niet sluiten voor het grote contrastverschil.... ook dat is een onderdeel (onbegrijpelijk maar waar)

    Medelijden is dubbellijden
    Mededogen is je ogen er niet voor af sluiten en bewust maken van wat jij hebt

    Verwonderse nog en alvast een goede vlucht naar het warme zuiden waar de kinderen jullie verwelkomen.

    En ik weet zeker dat ze blij zijn om met je te spelen en dansen guus! :-) welk kind niet...?!
    Zeker met een spontane snorkel als jij! ;-)

    Sowieso de aandacht die ze straks extra krijgen!

    Ik kijk uit naar het volgend verslag en foto's.
    Toi toi toi

    Knuf tan


  • 13 Februari 2014 - 16:03

    Geertje:

    Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes!:) liefs annemieke en geertje

  • 13 Februari 2014 - 17:30

    Jan Hendriks:

    Beste Geertje en Annemieke,

    Het is fantastisch om te horen over jullie belevenissen in India en de enthousiaste wijze waarop dat in je reisverslagen wordt opgeschreven.

    Ikzelf heb ook een van de 'nieuwe' wereldwonderen gezien en kan me voorstellen dat het zien van de Taj Mahal overeenkomt met het gevoel dat je krijgt bij het lopen over de Chinese Muur.
    Het mooiste van een dergelijke reis is dat wat je nu allemaal meemaakt, de rest van je leven bij je zal blijven. Hoogst waarschijnlijk maakt een reis als die van jullie je een mooier mens.
    En dat is iets waar je mee thuis kunt komen.

    Groetjes en veel succes bij het vervolg van jullie avontuur, Jan Hendriks

  • 15 Februari 2014 - 11:29

    Carin En Corne:

    He lieve geertje,

    Goed voor jou om de contrasten die wel eens in jouw hoofd spelen nu in het echt te ervaren zodat je een manier leert om daar mee om te gaan of een plek te geven.

    Fijn dat je toch kunt genieten van de mooie dingen maar zweven kun je beter aan een vliegtuig overlaten.
    Dus blijf met twee voetjes op de grond maar pas wel op voor de str... ;-)

    Geniet van dit avontuur.

    Groetjes en knuffels,
    C&C

  • 15 Februari 2014 - 22:22

    Nina:

    Hey lieve Geertje,

    Wat fijn dat je t naar je zin hebt :)!
    Ik mis je wel hoor ..
    Heeel veel plezier nog en ik ben weer benieuwd naar je nieuwe verhaal!

    x Nina

  • 16 Februari 2014 - 12:40

    Antonet:

    Hoi lieve Geertje en Annemieke,

    Hoe is het met jullie? Bij het project in Zuid India..ik hoop snel weer van jullie te horen,

    Liefs x x Antonet (mamsie)

  • 16 Februari 2014 - 17:33

    Bas:

    Hallo Dames!

    Leuk om jullie verhaal weer te mogen volgen. Erg leuk dat je nu ook op ontdekkingsreis bent in het noordelijke deel van India. Veel plezier nog met het "vakantie" deel van jullie reis en alvast succes op de projecten!

    Groeten,

    Bas

  • 23 Februari 2014 - 19:31

    Sam:

    Ha Geertje,

    Wat een gave verhalen, zo herkenbaar ook! En die chai is even wennen maar een lekkere start van de dag :) Hoe was jullie fietstocht in Delhi, leuk? Heel veel plezier en geniet van het mooie India en vooral de lieve mensen!

    Groetjes Sam en Joris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Agra

Geertje en Annemieke naar India

Samen aan de slag op het project JET

Recente Reisverslagen:

06 Maart 2014

Laatste dag

26 Februari 2014

Een beetje stiller hier......

24 Februari 2014

Feestdag

22 Februari 2014

Gezellig dagje uit

17 Februari 2014

Van Noord naar Zuid
Annemieke

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 83235

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2018 - 27 Oktober 2018

Op naar India - deel 15!

13 Juli 2016 - 09 Augustus 2016

Anamika in India deel 11

27 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Reis 10!

08 Februari 2014 - 08 Maart 2014

Geertje en Annemieke naar India

15 November 2012 - 14 December 2012

India deel 8!

10 Januari 2011 - 08 Februari 2011

Kindia in beeld 2011

23 Juli 2009 - 23 Augustus 2009

Kindia groepsreis

Landen bezocht: